افزایش-حملات-هوایی-امریکا-پیش-از-سقوط-کابل

واشنگتن پست گزارش داده است که بر بنیاد اطلاعات فاش شده، حملات هوایی امریکا علیه طالبان در ماه اگست، پیش از سقوط حکومت پیشین افزایش یافته بود.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه واشنگتن پست نوشته است که اوج حملات زمانی روی داده است که جنگجویان طالبان مراکز ولایت‌های متعدد را محاصره کرده بودند.

بر بنیاد اطلاعات ارائه شده نزدیک به 135 بمب یا موشک امریکایی توسط هواپیماهای جنگ و هواپیماهای بدون سرنشین این کشور در ماه اگست پرتاب شد که این رقم در ماه جولای 18 بمب و موشک بود.

بر اساس اطلاعات این میزان از حملات هوایی تنها از سوی نظامیان ارتش امریکا انجام شده بود و شامل حملات هوایی ارتش افغانستان نمی‌شود

واشنگتن پست آورده است: «اعداد و ارقام نشان می‌دهد که چگونه ارتش امریکا در روزهای رو به پایان طولانی‌ترین جنگ خود دست‌وپنجه نرم کرد، زیرا وضعیت روی زمین به‌طور فزاینده‌ای ناامیدکننده می‌شد تا نیروهای افغان آموزش دیده توسط ایالات متحده بر حملات طالبان چیره شوند».

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، گفته است که از زمان تکمیل عقب‌نشینی در پایان ماه آگست، هیچ حمله هوایی نظامی امریکا در افغانستان صورت نگرفته است.

به گفته او، پنتاگون بر نظارت در عملیات‌های هوایی منطقه ادامه خواهد. وی افزود، جزییات حملات هوایی که پیش از این به خاطر توافق‌نامه دوحه متوقف شده بود، از سر گرفته می‌شود.

این در حالی است که با فرار اشرف غنی، رییس جمهور فراری افغانستان طالبان به تاریخ 24 اسد کنترل کابل را به دست گرفتند.

افزایش حملات هوایی امریکا پیش از سقوط کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد