افزایش-درخواست-پناهندگی-در-اروپا؛-افغان‌ها-در-صدر-قرار-دارند

آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا اعلام کرده که درخواست‌های پناهندگی به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه در ماه نوامبر ۲۰۲۱ میلادی دو برابر شده و به رکورد ماه سپتامبر که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۶ میلادی بود، بسیار نزدیک شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ آژآنس پناهندگی اتحادیه اروپا روز گذشته( جمعه، 8 دلو) گفته است که شمار متقاضیان پناهندگی در این ماه، در مجموع ۷۱ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است که یک رشد ۹ درصدی را در مقایسه با ماه اکتبر نشان می‌دهد و با رقم ۷۱ هزار و ۹۳۰ تقاضای ثبت شده در ماه سپتامبر نیز فاصله کمی دارد.

در این گزارش آمده است که افغانستان پس از تسلط طالبان در ماه اگوست با در خواست پناهندگی 1 هزار 300 نفر بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است و پس از آن سوری‌ها با ۱۱ هزار و ۵۰۰ درخواست در جایگاه دوم قرار دارند.

طبق این گزارش در میان افغان‌ها نیز، کودکان بدون همراه نزدیک به نیمی از کل متقاضیان (۳۲۰۰ درخواست) را تشکیل می‌دهند. این رقم در اکتبر امسال 3 هزار 300  درخواست بود که بار دیگر بالاترین میزان از سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

این گزارش گفته است که سومین گروه بزرگ متقاضیان پناهندگی را اتباع عراقی تشکیل می‌دهند. در این ماه  4 هزار 300 درخواست از سوی آنها به ثبت رسیده که ۳۰ درصد افزایش در مقایسه با ماه اکتبر نشان می‌دهد و گفته می‌شود که افزایش شمار آنها با هجوم مهاجران از مسیر بلاروس مرتبط است.

پس از این سه گروه، پناهجویان ونزوئلایی با 3 هزار 300  درخواست، پاکستانی‌ها با 2 هزار 800  و کلمبیایی‌ها با 2 هزار 500  درخواست در رتبه‌های بعدی قرار دارند و شمارشان رو به افزایش است.

در این گزارش آمده است که نرخ پذیرش درخواست مهاجران شامل اعطای وضعیت پناهندگی یا انواع وضعیت‌های تحت حمایت از سوی اتحادیه اروپا در ماه نوامبر ۴۰ درصد و در ماه سپتامبر ۴۱ درصد بوده است که بالاترین نرخ‌ها در ۱۹ ماه گذشته محسوب می‌شوند. این نرخ برای افغان‌ها و سوری‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به ترتیب ۹۲ درصد و ۹۱ درصد بوده است.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان شماری زیادی از شهروندان کشور، به قصد رسیدن به کشورهای اروپایی راهی ایران و ترکیه شده‌اند.

افزایش درخواست پناهندگی در اروپا؛ افغان‌ها در صدر قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد