افزایش-درصدی-سرایت-بیماری-حیوانات-به-انسان‌ها-در-افریقا

سازمان صحی جهان اعلام کرده است که  در یک دهه گذشته در افریقا، سرایت بیماری از حیوانات به انسان‌ها ۶۳ درصد افزایش یافته است.سرا

به گزارش افغان نیوز؛ اسوشیتید پرس امروز( پنج‌شنبه، 24 سرطان) گزارش داده است که این افزایش آمار نگران‌کننده‌ بوده و ممکن است در آینده سیاره زمین با افزایش بیماری‌های ساری از جمله آبله میمون، ایبولا و ویروس کرونا مواجه شود.

آژانس صحی سازمان ملل متحد با نشر بیانیه‌‌ای اعلام کرده که شماری بیماری‌های حیوانی از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ نسبت به دهه پیش ۶۳ درصد افزایش را نشان میدهد.

سازمان صحی جهان خاطرنشان کرده است که افریقا سریع‌ترین رشد جمعیت را در جهان دارد و این امر سبب کاهش قلمرو حیوانات وحشی شده است.

دانشمندان نگرانند بیماری‌هایی که ممکن بود زمانی در مناطق دوردست و روستایی مهار شوند، اکنون می‌توانند سریع‌تر به شهرهای بزرگ افریقا سرایت کرده و از آن‌جا به سراسر جهان انتشار یابند.

«مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا» هماکنون بیش از ۱۱ هزار مورد آبله میمون در ۶۵ کشوری به ثبت رسیده که بیشتر آن‌ها قبلا آبله میمون را گزارش نکرده بودند.

بااین‌همه سازمان صحی جهان اعلام کرده است که هفته آینده یک جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد تا ارزیابی کند که آیا برای مهار آبله میمون باید وضعیت اضطراری جهانی اعلام شود یا خیر.

افزایش 60 درصدی سرایت بیماری حیوانات به انسان‌ها در افریقا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد