افشاگری-یک-نویسنده-هلندی-درباره-محل-زندگی-ملا-عمر

یکی از نویسندگان هلندی مدعی است که ملا محمد عمر، رهبر سابق گروه طالبان در چند قدمی یک پایگاه نیروهای امریکایی در ولایت زابل زندگی می کرد.

به گزارش افغان نیوز: مقام های امریکایی پیش از این بر این باور بودند که پس از سقوط رژیم طالبان، رهبر این گروه همراه با سایر اعضای طالبان به پاکستان فرار کرده است.

اما، بیتی دم، یک نویسنده هلندی در تازه ترین کتاب اش تحت عنوان ”در جستجوی دشمن“ نوشته است که ملا عمر آخرین سال های زندگی اش را در انزوا و دور از اعضای خانواده اش سپری کرده است.

کتاب "زندگی مخفی ملا عمر" نوشته "بتی دم" حاکیست که برخلاف تصور آمریکا ملا عمر هرگز در پاکستان پنهان نشده بود؛ بلکه در ولایت زابل در فاصله پنج کیلومتری یک پایگاه آمریکایی زندگی می‌کرد.

در این کتاب همچنان آمده است که ملا عمر علاوه بر نوشتن یادداشت های تخیلی، برنامه های بی بی سی پشتو را نیز تعقیب میکرد.

با وجود کشته شدن اسامه بن لادن در پاکستان، ملا عمر به ندرت در مورد تحولات کشور و منطقه اظهار نظر میکرد و پس از اعلام ده میلیون دالر انعام برای ردیابی اش، وی در یک منزل مسکونی در شهر قلات پنهان شد.

خانم دم در کتاب اش همچنان نوشته است که باوجود ادامه عملیات های تصفیوی و گشت زنی های نیروهای امریکایی در محل، اما رهبر گروه طالبان توانست از دید این نیروها پنهان باقی ماند.

قابل ذکر است که خانم دم، تازه ترین کتاب اش را پس از پنج سال پژوهش و مصاحبه با جبار عمری، یک تن از نگهبان ملا محد عمر به نشر سپرده است.

افشاگری یک نویسنده هلندی درباره محل زندگی ملا عمر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد