افغانستان-با-دست‌آوردهای-حقوق-بشری-خود-فاصله-گرفته-است

وزارت خارجه امریکا در گزارشی سالانه خود گفته است که افغانستان پس از تسلط امارت اسلامی طالبان با دست آوردهای حقوق بشری و دموکراکتیک خود فاصله گرفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا به مناسبت انتشار گزرش سالانه‌ای این وزارت گفته است که تسلط امارت اسلامی باعث بحران بشری در افغانستان شده و«موازین حقوق بشر در این کشور به شدت نقض» گردیده است.

در گزارش وازت خارجه امریکا نیز در انتقاد از انحصار گرایی امارت اسلامی آمده است: «این گروه حکومتی به اصطلاح موقت را اعلام کرده است که کاملا متشکل از جنگجویان طالب، ملاها و چهره سیاسی نزدیک به این گروه است که عمدتاً متعلق به قوم پشتون اند».

طبق گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا، موارد جدی نقض حقوق بشر در حکومت امارت اسلامی شامل کشتارهای انتقام‌جویانه، جلوگیری از مشارکت سیاسی و اقلیت‌ها، محدود کردن آزادی بیان و جلوگیری از تحصیل و آموزش زنان می‌شود.

گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه امریکا به پیشرفت‌ها و عقبگردهای کشورهای عضو سازمان ملل در حوزه حقوق بشر و دموکراسی می‌پردازد.

این در حالی است که روزنامه نیویارک تایمز با نشر گزارشی تحقیقی گفته است که نیروهای امارت اسلامی در شش ماه نخست حکومت شان، ۴۹۰ نفر از کارمندان و نیروهای امنیتی دولت پیشین را کشته و یا هم ربوده‌اند.

افغانستان با دست‌آوردهای حقوق بشری خود فاصله گرفته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد