افغانستان-بدون-روابط-دوستانه-با-امریکا-و-جرمنی-می‌لنگد

موسس سازمان تقویت دوستی و همکاری افغانستان، امریکا و جرمنی در مراسم گشایش این سازمان گفت: تا زمانی که افغانستان در دوستی با امریکا و جرمنی اختلاف داشته باشد، مشکلات حل نخواهد شد. زیرا افغانستان در حال حاضر در دوستی با برخی از کشورها مشکل دارد و باید تعریف تازه‌ای از دوستی داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: ولی محمد بشر دوست، موسس سازمان تقویت دوستی و همکاری افغانستان، امریکا و جرمنی روز( سه‌شنبه، 11 سنبله) در مراسم گشایش این سازمان گفت که دوستان بین‌المللی افغانستان، دوست را دشمن و دشمن را دوست می‌دانند و این امر مشکلات افغانستان را چند برابر کرده و به بحران‌های سیاسی دامن زده است.

آقای بشر دوست گفت که از دوستی امریکا و افغانستان صد سال می‌گذرد، اما اکنون سازمان تقویت دوستی و همکاری افغانستان، امریکا و جرمنی تلاش دارد که این دوستی را تقویت بیشتر ببخشد. او تاکید کرد که در حال حاضر افغانستان در دوستی خود با برخی از کشورها مشکل دارد که باید این امر اصلاح و تعریف تازه‌ای از دوستی با کشورهای جهان داشته باشد.

نجیب صمیم، عضو سازمان تقویت دوستی افغانستان، امریکا و جرمنی گفت که این سازمان به هدف تهیه برنامه‌های که بتواند دوستی میان سه کشور تقویت و همکاری را افزایش دهد، ایجاد شده است.

آقای صمیم افزود که جلب همکاری‌های اقتصادی، بهبود هم پذیری، حمایت از سرمایه گذاران برای توسعه و انکشاف افغانستان از دیگر اهداف این سازمان است.

او گفت که سازمان تقویت دوستی افغانستان، امریکا و جرمنی تلاش خواهد کرد که سرمایه گذران خارجی را تشویق به سرمایه گذاری در افغانستان کرده و موانع را برای سرمایه گذاران خارجی به فرصت‌ها مبدل نماید.

آقای صمیم بیان کرد که این سازمان در بخش‌های فرهنگی و آموزشی تلاش دارد تا زمینه تحصیل را برای جوانان کشور فراهم و ارتباط خوبی با دانشگاه‌های امریکا و جرمنی ایجاد نماید.

گلالی اکبری، سناتور نیز گفت که چنین سازمان‌ها می‌تواند دوستی میان سه کشور را تقویت نماید و امریکا و جرمنی دو بال مهم افغانستان در روزهای سخت و جنگ کشور بوده است. خانم اکبری تاکید کرد؛ امریکا با افغانستان پیمان امنتی دارد و باید حکومت را در پروسه صلح یاری و صلح افغانستان را به سر منزل مقصود برساند.

به باور خانم اکبری؛ کشورهای چون امریکا و جرمنی که در چند سال گذشته افغانستان را در امر مبارزه با تروریزم همکاری کرده در حال حاضر می‌تواند پروسه صلح افغانستان را نیز به نتیجه مطلوب برساند.

او گفت؛ تا جامعه جهانی دست افغانستان را در پروسه صلح نگیرد، صلح در افغانستان تامین نخواهد شد؛ چون حکومت هم اکنون در جنگ با گروه طالبان و سایر گروه‌های تروریستی مصروف است.

روح الله احمدزی، فعال سیاسی نیز در مراسم گشایش سازمان تقویت دوستی و همکاری افغانستان، امریکا و جرمنی گفت که ظرفیت در وزارت دفاع افغانستان وجود ندارد که از تطبیق پیمان امنیتی امریکا – افغانستان که در سال 2014 به امضار رسید، نظارت نماید.

آقای احمدزی افزود که حکومت باید دست از خواسته‌های شخصی خود بردارد و فرصت که در راستای صلح و پایان جنگ در افغانستان پیش آمده، به بحران تداوم جنگ مبدل نکند.

او از ناکارایی رهبری حکومت انتقاد کرده و گفت که حکومت داری با چند نفر محدود نمی‌شود و باید به تمامی اقشار جامعه و به ویژه جوانان فرصت حکومت داری داده شود.

افغانستان بدون روابط دوستانه با امریکا و جرمنی می‌لنگد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد