افغانستان-در-امر-مبارزه-با-فساد-هشت-پله-صعود-کرد

کمیسیون مبارزه با فساد اداری می‌گوید که افغانستان در رده بندی سازمان جهانی شفافیت، ۸ پله صعود کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛  عبدالقیوم نظامی، رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری، امروز یک‌شنبه ( ۱۷، اسد ) در یک کنفرانس خبری گفت که براساس گزارش یوناما، افغانستان با وصف داشتن مشکلات مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا وخشکسالی، در کار مبارزه با فساد اداری به وجه احسن پیشرفت داشته است.

وی افزود: افغانستان در رده بندی جهانی نهاد شفافیت، ۸ پله صعود کرده است. در گزارش یوناما، افزون بر قدردانی از کارکردهای دولت افغانستان در زمینه مبارزه با فساد اداری، سفارشاتی نیز وجود دارد و کمیسیون متعهد است که این سفارشات را درج استراتیژی درازمدت کند.

همچنان، رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری در این کنفرانس خبری، سند تعهد شفافیت بین المللی را به نمایندگی از حکومت افغانستان نیز امضاء نمود. 

فرخ لقا اونچی زاده، معاون کمیسیون مبارزه با فساد اداری ابراز امیدواری نمود که امضای این تعهد کمک می‌کند تا مردم و جامعه مدنی در جریان تدابیر و تلاش های انجام شده در راستای تطبیق کنوانسیون مبارزه با فساد اداری توسط حکومت افغانستان و به خصوص تلاش هایی که در بخش پیشگیری از فساد اداری واعاده دارایی‌ها صورت گرفته، قرار گیرند. 

تعهد شفافیت از جانب ائتلاف جهانی برای تطبیق کنوانسیون مبارزه با فساد اداری سازمان ملل متحد که متشکل از بیش از ۳۵۰ نهاد جامعه مدنی و بیش از ۱۰۰ کشور جهان است، به کمیسیون مبارزه با فساد اداری مواصلت ورزیده است.

این در حالی است که  نهاد‌های بین المللی مدعی‌اند که افغانستان با فساد گسترده روبرو است، اما اکنون یوناما طی یک گزارش اعلام کرده که این کشور از لحاظ شفافیت هشت پله صعود کرده است.

افغانستان در امر مبارزه با فساد هشت پله صعود کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد