افغانستان-در-حال-نزدیک-شدن-به-«نقطه-برگشت‌ناپذیر»-است

کمیسری عالی پناهند‌گان سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان نسبت به وضعیت بد اقتصادی افغانستان هشدار داده و گفته است که این کشور به نقطه غیرقابل برگشت از نظر بازسازی اقتصادی نزدیک شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ کمیسری عالی پناهندگان سازمان ملل در امور پناهندگان امروز( شنبه، ۱۴ حوت) با نشر گزارشی در مورد وضعیت اقتصادی و بشردوستانه افغانستان گفته است که تنها ۱۲ درصد از بودجه درخواست کمک ۴٫۴ میلیارد دالری این سازمان تامین شده است.

این نهاد گفته است که در توییتی نوشته است: «افغانستان در حال نزدیک شدن به یک نقطه برگشت‌ناپذیر از نظر بازسازی اقتصادی، تأمین مواد غذایی، خدمات صحی، مکان بودوباش و آموزش است».

این در حالی است که هفته‌ای پیش هیات از نمایندگان نهادهای کمک رسان سازمان ملل متحد گفته بود که سطح نیازهای کمک بشردوستانه در افغانستان بی پیشینه است و بیش از 24 میلیون نفربه کمکهای نجات بخش نیاز دارند.

هیات از نمایندگان نهادهای کمک رسان سازمان ملل که وضعیت بشری افغانستان را بررسی کرده بود در بیانیه‌ای که توسط دفتر هماهنک کننده کمکهای بشردوستانه سازمان ملل«اوچا» نشر شد، گفته است که بیش از ۲۴ میلیون نفر که نزدیک به۵۹ درصد از جمعیت افغانستان می‌شود، به کمک‌های نجاتبخش نیاز دارند.

افغانستان در حال نزدیک شدن به «نقطه برگشت‌ناپذیر» است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد