افغانستان-در-سال-گذشته-بدترین-خشک‌سالی-را-تجربه-کرد

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (اوچا) می‌گوید این کشور در سال گذشته بدترین خشک‌سالی را در ۳۰ سال گذشته متحمل شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ اوچا روز گذشته (یک‌شنبه، 17 جدی) با نشری گزارشی گفته است که بیابان‌زایی بیش از ۷۵ درصد از زمین‌های شمال، غرب و جنوب افغانستان را تحت تاثیر قرار داده است.
اوچا هشدار داده که شدت بلایای طبیعی در حال افزایش است و پیامدهای آن افغانستان را به چهارمین کشور در معرض خطر و هشتمین کشور آسیب پذیر در برابر تغییرات اقلیمی تبدیل کرده است.
در گزارش اوچا در مورد وضعیت اقلیمی افغانستان آمده است که ۳۰ ولایت افغانستان با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کند.
دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان تاکید کرده است که معیشت بسیاری از مردم در این کشور به کشاورزی وابسته است که به دلیل تغییر ات اقلیمی با خطر مواجه است.
این نهاد وضعیت اقلیمی افغانستان را وخیم خوانده و گفته ۲۱ میلیون نفر در این کشور به آب آشامیدنی و بهداشت نیاز دارند. اوچا خواهان اقدام جامعه جهانی شده و گفته عدم اقدام فوری، آسیب‌پذیرترین افراد را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد.
این در حالی است که 
این در حالی است که به تاریخ چهارم ماه قوس سار جاری نمایندگان نزدیک به 200 کشور شرکت‌کننده در مذاکرات اقلیمی سازمان ملل متحد«کاپ 28» در دبی، توافق کردند که جهان باید از استفاده از سوخت‌های فسیلی عبور کند که گام مهمی در جهت تغییر نحوه تامین انرژی جهان است.
در این نشست نمایندگان افغانستان دعوت نشده بودند. اداره ملی حافظت از میحط زیست پیش از برگزاری این نشست خواستار اشراک در کاپ 28 شده و گفته بود که افغانستان با آنکه سهم اندکی در تغییرات اقلیمی دارد اما؛ بیشترین زیان را از تغییرات اقلیمی دیده است.

افغانستان در سال گذشته بدترین خشک‌سالی را تجربه کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد