افغانستان-محور-گفتگوی-رییس-یوناما-و-شنکر

رییس یوناما و وزیر خارجه هند درباره رسیدگی به چالش‌ها کنونی افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ یوناما امروز پنج‌شنبه، ۳۰ حمل) در ایکس نوشته است که رزا اوتونبایوا نماینده دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در دهلی با جی شنکر وزیر خارجه هند در پیوند به اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای رسیدگی به چالش‌های کنونی در افغانستان گفتگو کرده است. بر اساس خبرنامه، خانم اوتونبایوا از پشتیبانی و دوستی دهلی نو با مردم افغانستان استقبال کرده است.
این درحالی است که سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود درباره افغانستان گفته است که در سال ۲۰۲۳ به ۱۳ میلیون افغان کمک‌های غذایی فراهم کرده است. این سازمان ادعا کرده که پس از اگست ۲۰۲۱، میلیون‌ها افغان را از قحطی نجات داده و از سقوط اقتصاد کشور نیز جلوگیری کرده است.

در گزارش آمده که زلزله‌های هرات و بازگشت مهاجران افغان از کشورهای همسایه، بزرگ‌ترین چالش‌های سال ۲۰۲۳ بوده‌اند و این نشان می‌دهد که افغانستان به پشتیبانی پایدار بین‌المللی نیاز دارد.
ایندریکا راتواته معاون یوناما و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان، در این گزارش ادعا کرده که دسترسی به غذا بزرگ‌ترین مشکل افغان‌ها است و در سال ۲۰۲۴، نزدیک به ۱۶ میلیون تن در افغانستان با ناامنی غذایی روبه‌رو خواهند شد.

راتواته افزوده است که در سال ۲۰۲۴ نیز آن‌ها به تعهدات خود نسبت به حقوق بشر و دسترسی برابر به آموزش در افغانستان پایبند خواهند بود.

افغانستان محور گفتگوی رییس یوناما و شنکر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد