اقلیت‌های-مذهبی-در-افغانستان-با-خطر-انقراض-مواجه‌اند

کمیسیون آزادی مذهبی امریکا در بیانیه تازه گفته است که با تسلط حکومت سرپرست در افغانستان آزادی‌های مذهبی به شدت کاهش یافته است.

به گزاش افغان نیوز؛ کمیسیون آزادی مذهبی امریکا روز سه‌شنبه(1 سنبله)در بیانه‌ای تازه خود به وضعیت آزادی مذهبی در افغانستان پس از تسلط حکومت سرپرست در افغانستان پرداخته است.

این کمیسیون افزوده است که با تسلط امارت اسلامی در افغانستان، آزادی‌های مذهبی به‌شدت کاهش یافته و برخی از اقلیت‌های مذهبی با خطر انقراض مواجه هستند.

این کمیسیون افزوده است: «برخی از جوامع اقلیت مذهبی با خطر انقراض روبه‌رو هستند، برخی دیگر به دلیل ترس از انتقام، تلاش می‌کنند عقیده خود را پنهان کنند».

به گفته کمیسیون آزادی مذهبی امریکا، طالبان با تحمیل تفسیر محدود خود از اسلام سنی، تهدید جدی برای آزادی مذهبی و تمام افغان‌هایی است که این تفسیر را قبول ندارند.

این کمیسیون تصریح کرده است: «اعمال خشونت‌آمیز تفسیر دینی توسط طالبان، آزادی مذهبی اقلیت‌ها، زنان، اعضای جامعه ترانسجندر و افغان‌هایی که تفسیرهای متفاوت از اسلام دارند را نقض می‌کند».

کمیسیون آزادی مذهبی امریکا گفته است که طالبان در تأمین امنیت اقلیت‌های مذهبی در برابر حملات گروه‌هایی چون داعش ناکام مانده‌اند.

کمیسیون آزادی مذهبی امریکا از وزارت خارجه این کشور خواسته است تا افغانستان زیر حاکمیت طالبان را کشور مورد نگرانی مبنی بر نقض سیستماتیک مداوم آزادی مذهبی یا CPC معرفی کند.

اما؛ مقام‌های امارت اسلامی پیش از این هر گونه محدودیت‌های مذهبی را برای شهروندان افغانستان رد کرده و گفته اند آنان در برگزاری مراسم مذهبی شان آزاد هستند.

اقلیت‌های مذهبی در افغانستان با خطر انقراض مواجه‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد