امام-جمعه-الازهر-و-پاپ-فرانسس-خواستار-صلح-جهانی-شدند

رهبر کاتولیک‌های جهان و شیخ احمد الطیب، امام جامعه الازهر مصر در نشست شورای امنیت سازمان ملل خواستار صلح جهانی شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک‌های جهان با ارسال بیانیه‌ای از شفاخانه به شورای امنیت سازمان ملل گفته است که جنگ جهانی سوم در حال انجام است و بشریت از نبود برادری رنج می‌برد.

در بیانیه پاپ فرانسس آمده است: «در روزگار ما، با سلاح‌های هسته‌‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی، میدان نبرد عملاً نامحدود شده است و اثرات بالقوه آن فاجعه‌بار است».

شیخ‌احمد الطیب، با اشاره به نبردها در افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین و لیبیا گفته است که به جنگ‌های بی‌معنا باید هرچه زودتر پایان داده شود.

الطیب خواهان به رسمیت شناختن دولت خودگردان فلسطین از سوی سازمان ملل شده و تصریح کرده است که نبردهای جاری در مرزهای شرقی اروپا، بشریت را به دوره‌های ابتدایی باز می‌گرداند.

او افزوده است: «ماموریتی که الازهر و کلیسای کاتولیک رومی در سند ۲۰۱۹ در مورد برادری انسانی برای صلح جهانی دنبال می‌کنند، باید توسط رهبران سیاسی دنبال شود».

این در حالی است که امارات متحده عربی در این ماه اهمیت «برادری انسانی» در برقراری صلح را به‌عنوان محور اصلی ریاست خود در شورای امنیت سازمان ملل انتخاب کرده است.

پس بیانیه پاپ فرانسس، کاتولیک و جامعه الازهر، اعضای شورای امنیت سازمان ملل نیز قطعنامه‌ای را تصویب کرده است.

بر اساس این قطعنامه از سخنان نفرت‌انگیز، نژادپرستی، بیگانه‌هراسی، عدم مدارا، تبعیض جنسیتی و اعمال افراط‌گرایی که سبب تشدید درگیری‌ها می‌شود،  باید دوری شود.

 

 

امام جمعه الازهر و پاپ فرانسس خواستار صلح جهانی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد