امریکا-ارسال-تجهیزات-نظامی-به-اسراییل-را-متوقف-کرد

یک مقام ارشد امریکایی گفته است که کاخ سفید در مخالفت با اقدامات آشکار اسراییلی‌ها برای حمله به شهر رفح در جنوب غزه، ارسال برخی تسلیحات به اسراییل را متوقف کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ به نقل از رویترز، این مقام که ناخواسته که نامش فاش شود، گفته است از آن‌جایی که به نظر می‌رسد رهبران اسراییل به‌زودی به رفح حمله می‌کنند، «ما از ماه اپریل شروع بررسی دقیق انتقال تسلیحات خاص به اسرائیل را شروع کردیم که ممکن است در رفح استفاده شود».
این مقام امریکایی گفته است: «در نتیجه‌ی ‌این بررسی، هفته‌ی گذشته یک محموله‌ی سلاح را متوقف کردیم که شامل هزار و ۸۰۰ بمب دو هزار پوندی و هزار و ۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی است».
کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، بدون پرداختن به موضوع توقف محموله‌های تسلیحاتی، مجددا تأکید کرد که تعهد واشنگتن نسبت به امنیت اسراییل آهنین است.
 او افزود: «دو چیز می‌تواند درست باشد. گفتگوهای جدی و مستقیم با همتایان خود در اسراییل در حصول اطمینان از محافظت از جان شهروندان و گرفتن این تعهد».
در همین رابطه، یک مقام اسراییلی در گفتگو با رویترز توقف خاصی در زمینه‌ی تدارکات تسلیحات را تایید نکرده، اما؛ گفته است: «همان‌طور که نخست‌وزیر قبلا گفته است، اگر باید با ناخن‌هایمان بجنگیم، پس آن‌کاری را که باید [انجام دهیم]، انجام خواهیم داد.»
این در حالی است که پس از هشدار اسراییل به ساکنان شرق رفح، گزارش‌ها از حملات شدید هوایی در این شهر منتشر شده است.
  رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که حملات اسراییل به شرق رفح گسترش یافته و هنوز از تلفات و خسارات ناشی از این حملات جزئیاتی ارایه نشده است.
در همین رابطه آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز از این اقدام اسراییل ابراز نگرانی کرده است.
گوترش گفته است:«به‌شدت نگران نشانه‌های است که نشان می‌دهد حملات نظامی قریب‌الوقوع در مقیاس بزرگ در رفح رخ دهد».
این در حالی است که اسراییل به ساکنان شرق رفح هشدار داده بود تا این منطقه را تخلیه کنند.
حماس با پیش‌نهاد قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه موافقت کرده است اما؛ اسراییل از پذیرفتن این پیش‌نهاد ابا ورزیده و به ادامه حملاتش بر شهر رفح تاکید کرده است.

امریکا ارسال تجهیزات نظامی به اسراییل را متوقف کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد