امریکا-از-شورای-حقوق-بشر-سازمان-ملل-متحد-خارج-شد

مقام های امریکایی، تصمیم دونالد ترامپ را در خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اعلام کردند.

به گزارش افغان نیوز: مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا و نیکی هیلی، نماینده امریکا در سازمان ملل متحد با قرائت یک بیانیه مطبوعاتی، تصمیم دولت دونالد ترامپ را در خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اعلام کردند. این دو مقام امریکایی، شورای حقوق بشر سازمان ملل را به ریاکاری، بی اعتنایی به نقض حقوق بشر در برخی کشورها و اتخاذ مواضع مغرضانه علیه اسرائیل متهم کرده است.

مایک پمپئو گفت: "دولت ترامپ متعهد به محافظت از شرافت و آزادی خدادادی تمامی انسان‌ها و ترویج آن است، اما "شورای حقوق بشر در رسیدن به اهدافش ناکام مانده و حکومت‌های مستبد با سوابق وحشتناک در زمینه حقوق بشر مانند چین، کوبا و ونزوئلا جزو اعضای این شورا هستند."

وزیر خارجه امریکا، بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته مدعی شد شورای حقوق بشر، علیه این رژیم جانبدارانه رفتار می‌کند.

نیکی هیلی گفت:"برای مدت‌های مدید، شورای حقوق بشر حامی ناقضان حقوق بشر و فاضلابی برای جانبداری‌های سیاسی بوده است؛ زیرا ناقضان حقوق بشر کماکان در این شورا انتخاب می‌شوند و انجام وظیفه می‌کنند.

وی افزود، ضدبشری‌ترین رژیم‌ها از تحقیقات می‌گریزند، اما این شورا انگشت اتهام را به سمت کشورهای دارای سوابق مثبت حقوق بشر می‌گیرد تا توجه‌ها را از ناقضان اصلی پرت کند.

هیلی گفت:"هنگامی که این شورای نمی‌تواند به تخلف‌های عظیم حقوق بشری در ونزوئلا و ایران بپردازد و از حضور جمهوری کنگو به عنوان عضو جدید استقبال می‌کند، پس شایسته نامش نیست.

خروج امریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، بعد از ناکامی این کشور در خارج کردن رژیم صهیونیستی از دستور کار دائمی این شورا صورت می‌گیرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال 2007 با رأی مثبت به بند هفتم مربوط به وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، اقدامات رژیم صهیونیستی را به یک موضوع دائمی در دستور کار این شورا تبدیل کرد.

امریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد