امریکا-با-خروج-نیروهایش-از-افغانستان-ضرر-می-کند

یکی از سناتوران پرنفوذ جمهوری خواه امریکا هشدار می‌دهد که خروج نیروهای کشورش از افغانستان برای واشنگتن پیامد منفی دارد.

به گزارش افغان نیوز: سناتور لیندسی گراهام که از پرنفوذ ترین سناتوران جمهوری خواه امریکایی است، خواستار برگزاری یک نشست از سناتوران امریکایی برای بررسی این تصمیم شده که در آن جمیز متیس وزیر دفاع امریکا نیز حضور داشته باشد.

آقای گراهام گفته است که در این نشست باید مسئولان دولت به سناتوران، دلیل خروج نیروهای امریکایی را از افغانستان تشریح کنند و سناتوران این موضوع را همه جانبه بررسی کنند.

این سناتور امریکایی می‌گوید با خروج نیروهای امریکایی، قدرت سربازان امریکایی در افغانستان کاهش می‌یابد، دستاورهای امریکا در زمینه مبارزه با تروریزم را نیز با خطر مواجه می‌کند و افغانستان را نیز متلاشی خواهد کرد.

سناتور لیندسی گراهام می‌گوید نیروهای داعش در افغانستان نسبت به سال گذشته قوی‌تر شده و کسی به جرأت گفته نمی‌تواند که این گروه در این کشور شکست خورده است. او حتی می‌گوید، داعش به امریکا حمله خواهد کرد.

برعلاوه واکنش این سناتور امریکایی،  جمیز متیز وزیر دفاع امریکا نیز از مقامش استعفا داده است. گفته می‌شود یکی از دلایل این تصمیم او اختلاف نظر با دونالدترامپ در مورد خروج نیروهای امریکایی از سوریه و افغانستان بوده است.

ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به خروج نیروهای امریکایی گفته است که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در امنیت این کشور تاثیر نخواهد داشت؛ زیرا در سال ۲۰۱۴ که صدهزار نیروهای خارجی از افغانستان خارج شدند اما امنیت افغانستان به هم نخورد.

امریکا با خروج نیروهایش از افغانستان ضرر می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد