امریکا-برای-تسهیل-کمک-به-مردم-افغانستان-سه-مجوز-صادر-کرد

وزارت خزانه‌داری امریکا برای تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه، کالاها و سایر حمایت‌ها از مردم افغانستان، سه مجوز تازه صادر کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ این مجوزها توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا روز گذشته( چهارشنبه، 1 جدی) صادر شده تا جریان کمک‌های بشردوستانه و سایر حمایت‌ها را برای مردم افغانستان باز و «مستمر» نگهدارد.

وزارت خزانه‌داری امریکا گفته است که این اقدامات بر تعهد ایالات متحده برای حمایت از مردم افغانستان و ادامه رویه دیرینه دولت این کشور در مجوز دادن به ارائه کالاها و خدمات بشردوستانه به مناطق تحت تاثیر تحریم‌های امریکا تاکید می‌کند.

مجوزهای تازه به سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌های بین‌المللی و دولت امریکا جواز می‌دهد که به افراد نیازمند در افغانستان کمک کنند.

این مجوزها به فعالیت‌ها و معاملات مربوط به شبکه حقانی نیز مجوز می‌دهد اما؛ آن را مشروط کرده و اجازه انتقال پول به طالبان و شبکه حقانی را نمی‌دهد، مگر این که برای پرداخت مالیات، هزینه‌ها، تعرفه کمرگی، خرید مجوزها و یا خدمات عمومی در نظر گرفته شده بود.

وزارت خزانه‌داری امریکا گفته است که هیچ تحریمی تحت اداره این نهاد وجود ندارد که صادرات کالا و ارائه خدمات به افغانستان و یا ارسال پول به افغانستان و خارج آن را ممنوع کند ولی این فعالیت‌ها و معاملات توسط افرادی که تحت تحریم است، انجام نشود.

مجوزهایی که از سوی وزارت خزانه‌داری امریکا صادر شده است به اجرای قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تسهیل کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تصویب شده است، کمک می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته(چهارشنبه، 1 جدی) به اتفاق آرا این قطعنامه‌ را برای تسهیل کمک‌های بشر دوستانه به مردم افغانستان تصویب کرده است.

امریکا برای تسهیل کمک به مردم افغانستان سه مجوز صادر کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد