امریکا-برای-مقابله-با-روسیه-هزار-سرباز-در-شرق-اروپا-می‌فرستد

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که این کشور سه هزار سرباز را به رومانی، لهستان و آلمان مستقر می‌کند تا پاسخی به تداوم افزایش نیروهای روسیه در مرزهای غربی این کشور با اوکراین و بلاروس باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ جان اف کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا« پنتاگون) روز چهار شنبه(۱۳ دلو) در یک نشست خبری گفت که این اقدام نشان‌دهنده تعهد امریکا به دفاع از متحدان ناتو است.

بربنیاد اعلام وزارت خارجه امریکا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه طیف کاملی از قابلیت‌های نظامی را در مرزهای غربی خود مستقر کرده است اما؛ تا هنوز تصمیم خود را برای حمله مجدد به اوکراین نگرفته است، هرچند توانایی‌های لازم برای انجام این کار را دارد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است: «وضعیت کنونی ایجاب می‌کند که ما موقعیت بازدارنده‌گی و دفاعی را در جناح شرقی ناتو تقویت کنیم».

او تاکید کرد که استقرار نیرو محتاطانه و موقت خواهد بود و با مشورت متحدان اروپایی انجام می‌شود. با این حال او گفت که این نیروها قرار نیست در اوکراین بجنگند.

کربی افزوده که استقرار سه هزار نیرو در شرق اروپا افزون بر برنامه آماده‌باش درآوردن ۸۵ هزار نیروی دیگر است.

سخنگوی پنتاگون گفت که یک واحد ۱۰۰۰ نفری از ارتش امریکا از آلمان به رومانی اعزام می‌شود و به ۹۰۰ سرباز امریکایی که در این کشور مستقر هستند، محلق می‌شوند.

جان کربی تصریح کرد: «این نیرو برای جلوگیری از تجاوز و تقویت توان دفاعی ما در کشورهای متحد خط مقدم طراحی شده است». او گفت که تا چند روز دیگر حرکت نیروها آغاز خواهد شد و این استقرار به دعوت صریح دولت رومانی صورت می‌گیرد.

در چند روز آینده قرار است نزدیک به دو هزار سرباز از امریکا به اروپا فرستاده و در آلمان و لهستان مستقر می‌شوند. سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت که این نیرو در مجموع برای ماموریت‌های مختلف آموزش دیده و مجهز شده است تا از تهاجم و اطمینان بخشیدن و دفاع از متحدان خود استفاده کند.

این در حالی است که تنش میان امریکا و متحدان غربی‌اش با روسیه روی منقاشه مسکو و اوکراین افزایش یافته است و واشنگتن همواره روسیه را متهم به اشغال اوکراین کرده است.

امریکا برای مقابله با روسیه 3 هزار سرباز در شرق اروپا می‌فرستد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد