امریکا-بسته-نظامی-جدیدی-به-اسراییل-اختصاص-داد

 به رغم ادعای نگرانی واشنگتن از حمله نظامی احتمالی اسراییل به منطقه رفح در جنوب غزه که می تواند جان صدها هزار غیرنظامی فلسطینی را به خطر اندازد، دولت جو بایدن رییس جمهور امریکا در روزهای اخیر بی سر و صدا با اختصاص میلیاردها دلار کمک نظامی به اسراییل که شامل بمب و جنگنده می شود، موافقت کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ به گفته مقامات آگاه پنتاگون و وزارت امور خارجه امریکا، بسته های تسلیحاتی جدید شامل بیش از یک هزار و ۸۰۰ بمب ۲ هزار پوندی موسوم به ام کی ۸۲ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی است.

واشنگتن پست افزوده است: ارائه این کمک های نظامی به اسراییل در حالی انجام می‌شود که تنش میان امریکا و اسراییل بر سر ادامه جنگ اختلاف به وجود آمده است، دولت بایدن کمک نظامی به اسراییل را به چگونگی اقدامات بنیامین نتانیاهو مرتبط نمی داند.

یک مقام کاخ سفید گفته: ما به حمایت از حق اسراییل برای دفاع از خود ادامه می دهیم. شرطی کردن کمک نظامی سیاست ما نبوده است.

قبل از این، سی‌ان‌ان در گزارشی عنوان کرده بود که ملاقات یواو گالانت وزیر دفاع اسراییل با لوید آستین همتای امریکایی اش در واشنگتن، تنها بر خرید فوری تسلیحات و انتقال آن‌ها، بدون در نظر گرفتن موانع قانونی، متمرکز بوده است.

این در حالی است که وزارت صحت غزه دیروز (جمعه، 10حمل) با نشر آمار جدید تعداد کشته شده ها و مجروحان حملات نیروهای اسراییل به نوار غزه از هفتم اکتبر سال 2023 میلادی تا کنون را ۳۲ هزار و ۳۳۳ کشته و ۷۴ هزار و ۶۹۴ تن زخمی اعلام کرد.

این وزارت خانه همچنین تأکید کرد که نیروهار اسراییل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بار در مناطق مختلف نوار غزه حمله کرده که طی آن ۱۰۷ تن کشته و ۱۷۶ تن دیگر زخمی شدند كه بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

بر اساس بیانیه این وزارت خانه، پیکرهای شماری از کشته شده ها همچنان زیر آوار است و نیروهای اسراییلی مانع کمک هلال احمر و نیروهای مردمی به زخمی های این رویداد می شوند.

 وزارت صحت غزه در حالی این آمار را منتشر می کند که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه را تصویب کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، آمریکا در این نشست از وتو ضد پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس استفاده نکرد و به پیش‌نویس این قطعنامه رأی ممتنع داد.

طبق این قطعنامه بر ضرورت افزایش کمک‌ها به نوار غزه و برداشتن همه موانع در مسیر ارسال کمک‌ها تأکید شده بود.

در قطعنامه شورای امنیت بر ضرورت آتش‌بس فوری در نوار غزه در ماه رمضان شده که منجر به آتش بس ثابت و پایدار شود، تأکید شده است.

این قطعنامه همچنین آزادی فوری و غیر مشروط همه اسیران اسرائیلی دربند نیروهای نوار غزه و تضمین رسیدن کمک‌های انسانی به نوار غزه را خواستار شده است.

با این حال ولادیمیر زلنسکی؛ رییس‌جمهور اوکراین روز جمعه،(10 حمل) گفته است که اگر امریکا به وعده‌اش در مورد کمک نظامی به این کشور عمل نکند، نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی خواهند شد.

زلنسکی به روزنامه واشنگتن پست گفته است: «اگر بسته کمک تسلیحاتی از سوی ایالات متحده ارایه نشود، این؛ بدان معناست که ما نه پدافند هوایی، نه موشک‌های پاتریوت، نه تجهیزات پارازیتها برای جنگ الکترونیکی و نه گلوله‌های توپخانه 155 میلی‌متری خواهیم داشت. این یعنی ما قدم به قدم عقب‌نشینی خواهیم کرد».

 

امریکا بسته نظامی جدیدی به اسراییل اختصاص داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد