امریکا-به-ارزش-میلیارد-دالر-کمک-نظامی-به-اوکران-می‌فرستد

یک مقام ایالات متحده می‌گوید که امریکا به زودی کمک نظامی تازه‌ای را برای اوکراین اعلام خواهد کرد که ارزش مجموعی آن به سه میلیارد دالر می رسد.

به گزارش افغان نیوز؛ اظهارات یک مقام بلندپایه امریکایی روز گذشته (سه شنبه، سنبله) مبنی بر کمک نظامی سه میلیارد دالری در حالی بیان شد که اوکراین امروز (چهارشنبه، 2 سنبله) از استقلال خود تجلیل می‌کند.

گفته می‌شود که این بزرگترین کمک نظامی ایالات متحده برای اوکراین پس از تهاجم نظامی روسیه بر این کشور است.

به گفته این مقام امریکایی، انتظار می رود که قصر سفید روز چهارشنبه (2 سنبله) از این کمک ها پرده بردارد، روزی که مصادف با سالروز استقلال اوکراین از روسیه و هم ششمین ماه تهاجم نظامی مسکو بر کی‌یف است.

این کمک نظامی از طریق« ابتکار کمک‌های امنیتی اوکراین» وزارت دفاع ایالات متحده اجرا می شود، پولی که صرف مصارف فوری جنگ می شود به شمول تسلیحات و سایر تدارکات.

به گفته او، این کمک‌های نظامی جدا از کمک‌های است که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، قبلاَ دستور کمک‌های فوری نظامی را از ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده برای اوکراین داده است.

مقام‌های ایالات متحده از جمله جو بایدن، رییس جمهور این کشور، گفته اند که امریکا و متحدانش« تا زمانی که لازم باشد» از اوکراین حمایت کرده و نخواهند گذاشت این کشور در مقابل روسیه شکست بخورد.

جو بایدن به تاریخ (نهم سرطان) در یک کنفرانس خبری در پایان نشست سران ناتو در مادرید، پایتخت اسپانیا گفت« تا زمانی که لازم باشد ما با اوکراین خواهیم ایستاد و تمام متحدین با اوکراین خواهند ایستاد تا اطمینان حاصل شود که آنان [اوکراینی‌ها] توسط روسیه شکست نخورند».

طبق گفته‌های وزارت دفاع ایالات متحده، از آغاز ادارهٔ جو بایدن تا حال، امریکا ۹.۸ میلیارد دالر کمک‌های امنیتی را برای حکومت اوکراین تعهد کرده است.

این وزارت گفته که ایالات متحده از سال ۲۰۱۴ به این سو، یعنی از زمانیکه روسیه منطقهٔ کریمیهٔ اوکراین را جز قلمرو خود کرد، تا حال بیش از ۱۲.۶ میلیارد دالر کمک‌های امنیتی را برای اوکراین فراهم کرده است.

امریکا به ارزش 3 میلیارد دالر کمک نظامی به اوکران می‌فرستد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد