امریکا-به-چین-درباره-کمک-به-روسیه-هشدار-داد

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا در گفتگو با شی جین‌پینگ، همتای چینی خود، درباره «نتایج و پیامدهای پشتیبانی مادی» پکن از مسکو در زمان حمله روسیه به شهرهای اوکراین هشدار داد.

به گزارش افغان نیوز؛ کاخ سفید با نشر بیانیه‌ای گفته است؛ این گفتگو ویدیویی که نزدیک به دو ساعت دو کشیده، دو طرف تمایل خود را برای« بازنگه داشتن کانال‌های ارتباطی» اعلام کردند.

همزمان با این روسیه شورای اروپا را به روس‌هراسی متهم کرده و گفته است که ابزار «روس‌هراسی» در خدمت غربی‌ها است. مسکوتاکید کرده که «نصیحت بروکسل» برای رعایت حقوق بشر را نمی‌پذیرد.

شورای اروپا روز چهارشنبه رسماً عضویت روسیه را لغو کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه درباره این اقدام شورای اروپا گفت: «این نهاد به دلیل فعالیت مبتنی بر روس‌هراسی غرب، علت وجودی خود را از دست داده است. شورای اروپا با ترجیح منافع بلوک غرب به اهداف قانونی خود، به ابزار مطیع اتحادیه اروپا، ناتو و حامیان اقماری آنها بدل شده است».

این در حالی است که امریکا در آخرین اقدام‌اش علیه روسیه، نزدیک به ۱۰۰ هواپیمای روسی از جمله هواپیمای رومن آبراموویچ، بازرگان و الیگارش سرشناس روس و نیز بوئینگ‌های شرکت روسی آئروفلوت که اخیرا تحریم‌های امریکا علیه روسیه را نقض کرده‌اند، در لیست سیاه قرار داده است.

وزارت بازرگانی امریکا هواپیماهای ساخت این کشور یا ساخته شده با حداقل ۲۵ درصد از قطعات این کشور را از ورود به روسیه بدون مجوز ویژه منع کرده است.

بااین حال، این وزارتخانه گفته از ۲ مارس ۲۰۲۲ بر اساس اطلاعات در دسترس عموم، تعدادی پرواز تجاری و خصوصی از کشورهای ثالث به روسیه را شناسایی کرده که همه آنها تحت مالکیت، کنترل، یا اجاره روسیه یا اتباع روسی بوده‌اند.

امریکا به چین درباره کمک به روسیه هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد