امریکا-تحریم‌های-جدید-علیه-ایران-وضع-می‌کند

مشاور امنیت ملی امریکا گفته است که کاخ سفید،تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا گفته است که این کشور در پاسخ به حمله‌ی ایران به اسراییل، در روزهای آینده تحریم‌های جدیدی را علیه ایران، از جمله برنامه‌های موشکی و پهپادی، نهادهای پشتیبان سپاه پاسداران و وزیر دفاع این کشور اعمال خواهد کرد.

او طی بیانیه‌ای گفته است که بایدن برای تدوین پاسخ جامع به حمله‌ی ایران علیه اسراییل، در حال هماهنگی با متحدان و شرکای خود، از جمله گروه هفت و رهبران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره است.

سالیوان می‌گوید که متحدان و شرکای امریکا نیز به‌زودی تحریم‌های خود را علیه ایران اعمال خواهند کرد.

وی تصریح کرده است که امریکا بر تقویت ادغام موفقیت‌‌آمیز دفاع هوایی و موشکی و سامانه‌‌ی هشدار زودهنگام خود در سراسر خاورمیانه، در جهت کاهش هرچه بیشتر توانایی موشکی و پهپادی ایران کار می‌کند.

او افزوده است: «این تحریم‌‌های جدید و اقدامات دیگر فشار مداومی را در جهت مهارساختن و کاهش ظرفیت و اثربخشی نظامی ایران، و مقابله با طیف وسیع رفتارهای مشکل‌‌ساز آن، وارد خواهند کرد.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اشاره کرده است که امریکا طی سه سال گذشته، علاوه بر تحریم‌های موشکی و پهپادی، بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد ایرانی را تحریم کرده است.

این مقام امریکایی گفته است: «ما از انجام اقدامات لازم در هماهنگی با متحدان و شرکا در سراسر جهان و با کنگره، جهت پاسخ‌گو قرار دادن دولت ایران به‌دلیل اقدامات کینه‌توزانه و بی‌ثبات‌کننده‌اش، تردید نخواهیم کرد.»

امریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد