امریکا-در-خاورمیانه-سامانه‌های-ضد-مشکی-مستقر-می‌کند

وزارت دفاع امریکا دستور استقرار سامانه‌های ضد موشکی «تاد و پاتریوت» و نیروهای اضافی در خاورمیانه را صادر کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در بیانیه‌ای گفته است که پس از گفتگو با جو بایدن، رییس جمهور این کشور در مورد تشدید تنش‌های اخیر در خاورمیانه، مجموعه‌ای از اقدامات اضافی را برای تقویت بیشتر موضع پنتاگون در منطقه انجام داده است.

وزیر دفاع امریکا گفته است که این اقدامات تلاش‌های بازدارندگی منطقه‌ای و حفاظت از نیروهای امریکایی را افزایش می‌دهد. او گفته که افزون بر این اقدامات امریکا به دفاع از اسراییل نیز کمک می‌کند.

آستین افزوده است که در نخست دستور حرکت ناو «یواس‌اس دوایت‌ دی آیزنهاور» به منطقه‌ تحت مسوولیت فرماندهی مرکزی امریکا یا سنتکام را صادر کرده است.

به دستور او تجهیزات ضدموشکی «دفاع از ارتفاع بالا» موسوم به «تاد» و گردان‌های پاتریوت در خاورمیانه نیز فعال شده است.

وزیر دفاع امریکا گفته است: در نهایت، من شمار بیشتری از نیروها را آماده‌ استقرار دستورات به‌عنوان بخشی از برنامه‌ریزی احتیاطی محتاطانه، برای افزایش آمادگی و توانایی آن‌ها برای پاسخگویی سریع در صورت لزوم، قرار داده‌ام.

این در حالی است که با تشدید درگیری‌ها میان اسراییل و فلسطینی امریکا حمایت همه‌جانبه واشنگتن را از اسراییل اعلام کرده و در پی این حمایت‌ها چندین مقام بلند پایه از جمله جو بایدن، رییس جمهور این کشور به تل‌آویو سفر کرده است.

امریکا در خاورمیانه سامانه‌های ضد مشکی مستقر می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد