امریکا-در-نشست-مسکو-اشتراک-نمی‌کند

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است که هیچ نماینده‌ای از این کشور در نشست مسکو که قرار است فردا در مورد افغانستان با اشتراک طالبان برگزارش شود، شرکت نمی‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا نا وقت روز گذشته( دوشنبه، 26 میزان) گفته است: نمایندگان امریکا، هفته جاری به مذاکرات در باره افغانستان که توسط روسیه برگزار می‌شود، اشتراک نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا دلیل عدم شرکت‌نکردن امریکا را در این نشست بیان نکرد اما؛ گفته است که امریکا در موقعیتی نیست که در نشست مسکو در هفته جاری شرکت کند.

وزارت خارجه امریکا پیش ازاین گفته‌بود که این کشور برای شرکت در این نشست هنوز تصمیمی نگرفته است.

پرایس تاکید کرده که امریکا مشتاقانه منتظر نشست گروه تروئیکا است که این نشست را نیز روسیه میز بانی می‌کند.

او گروه تروئیکا را یک انجمن موثر و سازنده خوانده گفته است: «ما مشتاقانه منتظر مشارکت در نشست این گروه در آینده هستیم اما؛ در موقعیتی نیستیم که این هفته در نشست مسکو شرکت کنیم».

نشست دو روزه مسکو در مورد افغانستان امروز سه‌شنبه (۲۷ میزان) برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که در نشست فردای فارمت مسکو (چهارشنبه ۲۸ میزان) نمایندگان چین، پاکستان و کشور میزبان روسیه با طالبان ملاقات کنند.

بااین‌حال، نشست مسکو درباره افغانستان برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ و بر پایه مکانیسم شش‌جانبه با حضور نمایندگانی از روسیه، افغانستان، هند، ایران، چین و پاکستان تشکیل شده‌بود.

امریکا در نشست مسکو اشتراک نمی‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد