امریکا-روسیه-را-در-فهرست-حامیان«تروریسم»-قرار-نداد

واشنگتن درخواست اوکراین و برخی سناتوران امریکا برای قرار دادن روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم امریکا را رد و گفته است که اقدام نتیجه معکوس خواهد داشت.

به گزارش افغان نیوز؛ کارین ژان – پییر، سخنگوی کاخ سفید دیروز( سه‌شنبه، 15 سنبله) در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم تصمیمی گرفته شده یا خیر؟ گفت که تعیین روسیه به عنوان حامی تروریسم«موثرترین» راه برای« مسوول نگهداشتن» مسکو نیست.

جو بایدن، رییس جمهوری امریکا روز دوشنبه نیز در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه را باید در فهرست سیاه کشورهای حامی تروریسم قرار داد، گفت: «خیر».

او به خبرنگاران گفت که این نامگذاری باعث اخلال در روند کمک‌رسانی به بخش‌هایی از اوکراین ویران‌شده از جنگ می‌شود.

سخنگوی کاخ سفید گفته است که این اقدام می‌تواند ائتلاف «بی‌سابقه» کشورهای غربی که در پاسخگو کردن پوتین بسیار مؤثر بوده است و همچنین توانایی‌شان برای حمایت از اوکراین در مذاکرات را تضعیف کند.

برچسب «دولت حامی تروریسم» توسط امریکا به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان دارای پیامدهای گسترده‌ای است. از همین رو بسیاری از کسب و کارها و بانک‌ها تمایلی برای درگیر شدن با سیستم قضایی امریکا را ندارند.

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه هم در ماه جون با تعیین روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم مخالفت کرده بود.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین پس از حملات روسیه که منجر به کشته شدن غیرنظامیان این کشور شد، از کشورهای غربی خواست تا روسیه را به طور رسمی به عنوان یک کشور «تروریستی» معرفی کنند.

 

امریکا روسیه را در فهرست حامیان«تروریسم» قرار نداد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد