امریکا-صدور-ویزا-در-روسیه-را-متوقف-کرد

امریکا روند صدور ویزا به روس‌ها از طریق سفارت و نمایندگی‌های کنسولی خود در روسیه را متوقف کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه امریکا روز گذشته( یک‌شنبه، 2 عقرب) گفته است که روس‌های که می خواهند برای دریافت ویزای مهاجرت به امریکا اقدام کنند، باید به سفارت امریکا در ورشو، پایتخت پولند مراجعه نمایند.

وزارت خارجه امریکا وضع محدودیت‌ها توسط روسیه از جمله اعمال ممنوعیت بر کار کردن روس‌ها در سفارت امریکا در مسکو را عامل به وجود آمدن چنین وضعیت دانسته‌است.

وزارت خارجه امریکا شهروندان روس را در جمع متقاضیان «بی‌کشور» قرار داده‌است. این امر به معنای است که واشنگتن در کشور روسیه نمایندگی کنسولی ندارد یا کارمندان سفارتخانه به دلایل سیاسی و امنیتی نمی‌توانند ویزا صادر کنند.

با این اعمال محدودیت از سوی وزارت خارجه امریکا، روسیه پس از کشورهای کوبا، اریتره، ایران، لیبیا، سومالیا، سودان جنوبی، سوریه، ونزویلا و یمن، دهمین کشور این فهرست محسوب می‌شود.

اما؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اقدام امریکا در شبکه‌های اجتماعی نوشته است؛ دیپلمات‌های امریکایی سال‌ها است که در حال از بین بردن سیستم خدمات کنسولی در روسیه هستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است: «آن‌ها یک فرایند فنی و معمولی را در قرن بیست و یکم به یک امر واقعا سخت تبدیل کرده‌اند».

این در حالی است که روسیه و امریکا بر سر شمار دیپلمات‌های که می‌توانند در پایتخت یکدیگر داشته باشند، اختلا نظر جدی دارند.

امریکا صدور ویزا در روسیه را متوقف کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد