امریکا-طالبان-خشم-جهان-را-برمی‌انگیزند

سفارت امریکا در پیوند به ترور دو قاضی زن در کابل اعلام نموده؛ اقداماتی که گروه طالبان مسئولیت آن را به دوش دارد، خشم جهان را برمی‌انگیزد.

به گزارش افغان نیوز: در پی ترور دو قاضی زن در کابل، سفارت آمریکا خطاب به طالبان گفته است؛ چنین اقداماتی، خشم جهان را برمی‌انگیزد.

هرچند طالبان در پیامی به رسانه‌ها گفته اند که رویداد دیروز ربطی به این گروه ندارد.

اما، راس ویلسون شارژدافیر، سفارت ایالات متحده آمریکا در کابل ضمن محکوم کردن این رویداد در حالی که خواستار انجام تحقیقات سریع در مورد آن شده، طالبان را مسئول آن دانسته است.

در همین حال،  محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه کشور نیز در توییتی ترور شدن این زنان را عملی "ضد فرهنگ اسلامی و افغانی" دانسته است.

آقای اتمر نوشته است که بنیاد دستگاه قضایی افغانستان براساس عدالت اسلامی گذاشته شده و حمله به کارکنان این بنیاد "بی‌باوری به روند صلح را افزایش می‌دهد".

شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر هم در واکنش به این رویداد در توییتی نوشت که "جهان فقط نظاره‌گر این رویداد‌ها است. این باید متوقف شود".

ارگ ریاست جمهوری خطاب به طالبان اعلام نموده که وحشت، زور و ترور راه حل نیست و بحران کنونی را دشوار و طولانی می سازد، بنابراین با پذیرفتن آتش بس دایمی اراده خود را در رابطه به صلح نشان دهید.

این درحالی است که مقامات پولیس، صبح روز (یکشنبه، ۲۸ جدی) تایید کردند که افراد ناشناس دو قاضی زن را در شهر کابل ترور کرده‌اند.

امریکا: طالبان خشم جهان را برمی‌انگیزند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد