امریکا-فعالیت-دیپلماتیک-خود-در-کی‌یف-را-به-زودی-از-سر-می‌گیرد

وزیران خارجه و دفاع امریکا با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به گونه‌ای محرمانه دیدار و گفته اند که امریکا به زودی فعالیت دیپلماتیک خود در کی‌یف را از سر می‌گیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در این دیدار که امروز( دوشنبه، 5 ثور) صورت گرفته، وعده کمک 300 میلیون دالر و نیز فروش مهمات به ارزش 165 میلیون دالر را به اوکراین داده‌اند

آسوشیتدپرس به نقل از منابعی گزارش داده است که این دیدار در زمانی انجام شده است که اوکراین برای دریافت سلاح‌های قوی‌تر به خاطر عقب‌راندن نیروهای روسیه از منطقه دونباس در شرق این کشور بر کشورهای غربی فشار وارد کرده است.

وزیران خارجه و دفاع امریکا در دیدار با زلنسکی حامل پیامی مبنی بر معرفی زودهنگام سفیر جدید این کشور به اوکراین نیز بوده‌اند و گفته‌اند که دیپلماتان امریکایی که قبل از حمله روسیه، اوکراین را ترک کرده‌ بودند، هفته آینده باز خواهند گشت.

بریتانیا نیز پس از سفر بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور به اوکراین اعلام کرده بود که سفارت خود در کی‌یف را بازگشایی می‌کند.

پیش از از آغاز نشست ولادیمیر زلنسکی به خبرنگاران گفته بود که امیدوار است تا تضمین‌هایی را در زمینه تسلیحاتی از امریکا به دست آورد.

او همچنان گفته بود: «آنان (امریکایی‌ها) نمی‌توانند با دست خالی به سراغ ما بیایند، و ما نه تنها منتظر هدایا یا نوعی کیک هستیم، بلکه منتظر چیزهای خاص و سلاح‌های خاص هستیم».

این دیدار که به دور از چشم خبرنگاران انجام شده و مقام‌های وزارت دفاع و خارجه امریکا از دادن اطلاعات تا قبل از خارج شدن این دو وزیر از اوکراین منع شدند.

این در حالی است که از تهاجم روسیه علیه اوکراین بیشتر از دوماه می‌گذرد. در این اواخر روسیه جنگ در شرق اوکراین را افزایش داده است.

امریکا فعالیت دیپلماتیک خود در کی‌یف را به زودی از سر می‌گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد