امریکا-۳۲۷-میلیون-دالر-به-افغانستان-کمک-می‌کند

وزارت خارجه امریکا گفته است که نزدیک به ۳۲۷ میلیون دالر را به‌عنوان کمک‌های بشردوستانه، به افغانستان می‌فرستد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه امریکا روز گذشته (جمعه، ۱ میزان) اعلام کرده است از این میان 119 میلیون دالر آن از طریق دفتر جمعیت پناهندگان و مهاجرت این وزارت ارائه می‌شود.

در اعلامیه وزارت خارجه امریکا آمده است که ۲۰۸ میلیون دالر دیگر آن از طریق دفتر کمک‌های بشردوستانه آژانس توسعه امریکا به افغانستان کمک‌ می‌شود.

در اعلامیه گفته شده است که این کمک‌ برای فراهم‌سازی سرپناه، مراقبت‌های صحی، جابه‌جایی دوباره بی‌جا شد‌گان داخلی، حفاظت، سلامت بارداری و مادر، نجات زند‌گی، خدمات پیش‌گیری و پاسخ به خشونت‌های مبتنی بر جنسیت، ارایه می‌شود.

به گفته وزارت خارجه امریکا، کمک‌های مالی برای حمایت از صحت، تغذیه، آزمایش ویروس کرونا و واکسیناسیون به پناهند‌گان افغان در کشور‌های همسایه نیز ادامه خواهد یافت.

وزارت خارجه امریکا علاوه کرده است که از زمان حاکمیت طالبان در افغانستان، کمک‌های این کشور به افغانستان و کشور‌های همسایه به ۱.۱ میلیارد دالر رسیده است.

چندی پیش وزارت‌های خارجه و دارایی امریکا اعلام کردند که در هماهنگی با شریکان بین‌المللی‌شان برای حفظ و مدیریت ۳.۵ میلیارد دالر از دارایی بانک مرکزی افغانستان، «صندوق افغانستان» را در جینوا ایجاد کرده‌اند.

امریکا ۳۲۷ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد