امضای-قرار-داد-نظامی-میلیارددالری-آمریکا-و-عربستان

در جریان سفر دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا به ریاض پایتخت عربستان، مقام های دو کشور قرارداد نظامی ۱۱۰میلیارد دالری را به امضا رساندند.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ به هدف اشتراک در سه جلسه که در ریاض برگزار می شود روز گذشته ، وارد عربستان گردید.

وی پس از دیدار با مقام های عربستانی توانسته به امضای توافقنامه نظامی به ارزش 110 میلیارد دالر دست یابد و آن را تا سقف ۳۵۰ میلیارد دلار در یک دورۀ ده ساله تمدید کرده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده که این بستۀ تجهیزات و خدمات دفاعی از امنیت بلندمدت عربستان سعودی و منطقۀ خلیج (فارس) در برابر تهدیدهای ایران حمایت می‌کند.

بر اساس معلومات قصر سفید، با افزایش توانایی ریاض در مشارکت در عملیات ضد تروریستی در سراسر منطقه، مسئولیت ارتش آمریکا در عملیات های ضد هراس افکنی کاهش خواهد یافت.

عربستان سعودی مهم‌ترین مشتری برای خریداری سلاح های آمریکا به شمار میرود و اکثر تجهیزات نظامی عربستان، ساخت شرکت های ایالات متحده آمریکا می باشد.

همچنان در جریان این سفر ترامپ به عربستان، شرکت جنرال الکتریک نیز قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی به ارزش ۱۵ میلیارد دالر را با ریاض امضا کرده است.

سران عربستان سعودی در پی کاهش شدید بهای نفت خام در سال ۲۰۱۴ میلادی تصمیم گرفته‌اند اقتصاد این کشور را که به‌طور سنتی وابسته به نفت است، متنوع کنند.

امضای قرار داد نظامی 110میلیارددالری آمریکا و عربستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد