امیرعبداللهیان-پیام-مهمی-به-دولت-امریکا-ارسال-شد

به دنبال حمله اسراییل به قنسولگری ایران که منجر به کشته شدن چندین نفر شده است مقام‌های ایرانی این حمله را شدیدا محکوم کرده و می‌گویند چگونگی اقدامات متقابل را برسی می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ در واکنش اولیه‌ی مقام‌های ایرانی، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه‌ ایران این حمله را «شدیدا» محکوم کرده و گفته است: «جمهوری اسلامی ایران ضمن محفوظ دانستن حقوق خود برای اتخاذ اقدامات متقابل، نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد».

در پی حمله‌ اسراییل به قنسولگری ایران در دمشق سوریه که منجر به‌ کشته‌شدن فرماندهان و افسران سپاه پاسداران شده، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ی ایران از ارسال «پیام مهم» به امریکا خبر داده و گفته است که ایالات متحده به‌عنوان حامی اسراییل پاسخگو باشد.

امیرعبداللهیان بامداد امروز (سه‌شنبه، ۱۴ حمل) در ایکس نوشته است که در پیوند به حمله‌ اسراییل، نیمه‌شب گذشته مقام‌ سفارت سوییس در ایران به‌عنوان حافظ منافع امریکا به وزارت خارجه‌ ایران احضار شده است.

وی گفته است: «در این احضار ابعاد حمله‌ تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئوليت دولت امريكا مورد تأكيد قرار گرفت.»

وزیر خارجه‌ی ایران افزوده است: «پیام مهمی به دولت امریکا به‌عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. امریکا باید پاسخگو باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه‌ ایران افزوده است که ابعاد این حمله در حال بررسی است و مسوولیت عواقب و پی‌آمدهای آن به دوش اسراییل است.

کنعانی این حمله را نقض مقررات بین‌المللی، به‌ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ ویانا دانسته و از جامعه‌‌ جهانی و سازمان‌ ملل متحد خواسته است که آن را با «قوی‌ترین عبارات» محکوم کنند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت، در پی حمله‌ اسراییل به قنسولگری ایران در سوریه از این شورا خواسته است «این اقدام جنایتکارانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم و نشست فوری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل برگزار کند».

 

 

امیرعبداللهیان: پیام مهمی به دولت امریکا ارسال شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد