انتخابات-در-ولایت-نیمروز-در-فضای-امن-برگزار-می-شود

شماری از اعضای شورای ولایت نیمروز با ابراز خرسندی می گویند که از لحاظ امنیتی هیچ گونه مشکل سد راه برگزاری انتخابات پارلمانی در این ولایت وجود ندارد و تاکنون اصول و قوانین از سوی نامزدان نیز رعایت شده است.

به گزارش افغان نیوز: خیرالنسا غمی عضو شورای ولایتی نیمروز، روز چهارشنبه( ۲۵، میزان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که تمامی نامزدان مجلس نمایندگان در این ولایت با رعایت اصول و قوانین انتخاباتی مصروف پیکارهای انتخاباتی می باشند.

این عضو شورای ولایتی نیمروز افزود؛ تنها نگرانی اندک مردم در این ولایت، عدم آشنایی با سیستم بایومتریک بوده که ممکن است انتخابات را غیر شفاف نماید.

بانو غمی خاطر نشان ساخت که هرچند تخطی های انتخاباتی توسط عده ای از نامزدان مجلس باعث شده تا بر روحیه ی مردم صدمه و نگرانی ایجاد کند، اما بصورت کلی ولایت نیمروز هیچ گونه مشکلی کلان در روند انتخابات نخواهد داشت.

وی همچنان علاوه نمود که حدود۹۵ هزار تن در این ولایت ثبت نام شده اند و تمام این افراد حاضرند در روز انتخابات برای گزینش شخص مورد علاقه ای شان به مراکز رای دهی اشتراک کنند.

وی تصریح کرد که ۲۳۰ مرکز رای دهی در سراسر ولایت نیمروز فعال می شود اما در بعضی قریه ها ومناطقی که زیر تهدید امنیتی قرار دارد، ممکن است صندوق گذاشته نشود.

از سوی هم محمد یونس عرب عضور دیگر شورای ولایتی نیمروز، مبارزات انتخاباتی در این ولایت را خوب ارزیابی نموده، تاکید می کند که انتخابات پارلمانی در این ولایت نسبت به سایر ولایات افغانستان به نحو بهتر و در فضای امن برگزار خواهد شد.

آقای عرب تصریح کرد که شماری از مراکز رای دهی تنها در ولسوالی های دلارام، خاشرود و چخانسور که زیر تهدید است مسدود خواهد بود.

این عضو شورای ولایتی نیمروز اضافه می کند که در ولسوالی دلارام ۵ سایت و در خاشرود ۲ سایت انتخاباتی به دلیل ناامنی و تهدیدات مخالفین مسلخ غیر فعال خواهد ماند اما در سایر مراکز خطر جدی وجود ندارد.

وی حمایت ارگان های دولتی و احزاب سیاسی از نامزدان مجلس را در این ولایت رد نمود و اظهار داشت که هیچ یکی از نامزدان پارلمانی از سوی دولت و یا احزاب حمایت نمی شوند.

انتخابات در ولایت نیمروز در فضای امن برگزار می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد