انتفاد-سازمان-ملل-از-آزار-و-اذیت-زنان-کارمند-یوناما

دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان«یوناما» از آزار و اذیت کارمندان زن این نهاد توسط نیروهای امارت اسلامی انتقاد کرده و خواستار پایان تهدید و ارعاب علیه کارمندان زن در «یوناما» شد.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان«یوناما» شب گذشته(دو‌شنبه، 21 سنبله) با نشر اعلامیه‌ای گفت که روز گذشته 3 کارمند زن یوناما توسط مقام‌های حاکم به طور موقت بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

این سازمان جزئیات بیشتر در مورد این رویداد نداده اما؛ گفته است: ملل متحد  نگرانی فزاینده خویش را در مورد اقدامات مقام‌های حاکم علیه کارمندان اناثیه افغان خود ابراز می‌کند.

یوناما در این اعلامیه تاکید کرده که سازمان ملل از مقام‌های حاکم می‌خواهد به تعهدات خود در مورد احترام به امتیازات و مصونیت‌های سازمان ملل متحد و همه کارکنان آن، از جمله آزادی گشت و گذار آنان در سراسر کشور، پابند باشند.
در اعلامیه یوناما آمده است که آزار و اذیت کارمندان اناثیه افغان سازمان ملل توسط مقام‌های حاکم به شکلی از اشکال در حال ظهور است.

یوناما تاکید کرده است که سازمان ملل خواستار پایان فوری تمامی اعمال ارعاب و آزار و اذیت می‌باشد که در آن همکاران اناث افغان این سازمان هدف قرار می‌گیرند.

دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان تاکید کرد: مقام‌های امارت باید تضمین‌های صریح را برای مصونیت و امنیت تمام کارکنان این سازمان در افغانستان، طبق تعهدات و قوانین بین المللی اجرا کنند.

در پایان اعلامیه یوناما تاکید شده است که سازمان ملل متحد از مقامات حاکم می خواهد، احترام به تعهدات بین المللی حقوق بشر را برای تمامی مردم افغانستان تضمین کنند.

انتفاد سازمان ملل از آزار و اذیت زنان کارمند یوناما

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد