انتقاد-شهروندان-زون-جنوب-غرب-از-بی-کفایتی-مسوولین-برشنا

شماری از فعالان مدنی ولایت‌های قندهار، هلمند، ارزگان و زابل از بی کفایتی مسوولین شرکت برشنا انتقاد کرده و می‌گویند که گسترش فساد در برخی از ادارات باعث تاخیر در پروژه برق وارداتی کابل به قندهار گردیده است.

به گزارش افغان نیوز: حکمت الله صلحی، رئیس فعالان مدنی ولایت قندهار امروز شنبه( 28، سرطان) در نشست خبری اظهارداشت که قطع لین کجکی الی قندهار به شکل دوامدار به‌خصوص در تابستان باعث فرار سرمایه از کشور گردیده است.

آقای صلحی بیان کرد، عدم مامورین و کارمندان مسکلی و تخنیکی در ادارات زون جنوب غرب باعث شده تا زمینه فساد در این ولایت‌ها گسترش یابد. به گفته وی، تاخیر در پروژه برق وارداتی از کابل به قندهار نیز به بی کفایتی مسوولین این زون در تطبیق پروژه مربوط می شود.

رئیس فعالان جامعه مدنی ولایت قندهار افزود: پول  بل های برق در ولایت های قندهار، هلمند، ارزگان و زابل به صورت غیر عادلانه محاسبه می‌گردد و تاکنون یک سیستم منظم برای دوامدار بودن برق در این ولایت ها وجود ندارد.

وی از حکومت و شرکت برشنا خواست تا براساس اصل انکشاف متوازن، روند وصل برق دوامدار به شهر ها و ولسوالی ها را روی دست گیرند تا شهروندان از مزایای شهروندی خویش برخوردار گردند. همچنان کارمندان تخنیکی و مسلکی به اداره برشنا براساس قانون تعیین شوند.

او تاکید کرد، پروژه برق وارداتی از چندین سال بدینسو متوقف بوده و حکومت باید پلان کاری آن را به زود ترین فرصت روی دست گیرد. از سوی هم، اگر تغییرات در رهبری برشنا ایجاد نکند، پروژه برق وارداتی کابل – قندهار سال های دیگر به تعویق خواهد افتاد.

در همین حال، سید احمد سیلاب نماینده مردم قندهار در پارلمان با انتقاد از مسوولان مرکزی برشنا و حکومت گفت: ولایت قندهار باوجود که یک ولایت زراعتی و ترانزیتی است اما با آمدن صدها میلیون دالر هنوز هم برق دوامدار ندارد. به گفته وی٬ لین برق بند کجکی در فصل گرما قطع می‌شود.

وی تاکید کرد؛ تا زمانی که خدمات برق رسانی خوب در ولایت قندهار صورت نگیرد، خیمه تحصن برپا نموده و تمام ولایات که مشکل مشابه دارند، در برابر شرکت برشنا هم صدا خواهند شد.

این درحالی است که شهروندان کابل نیز همانند سال های گذشته با فرا رسیدن فصل تابستان از پرچوی های برق وضعیف بودن آن شکایت دارند. اما شرکت برشنا همواره در پاسخ به این شکایات گفته است که استفاده نادرست از انرژی برق از سوی شهروندان کابل باعث افزایش قطع برق می‌شود.

چند روز پیش، گروه دادخواهی برق بلخ، ضمن شکایت از بلند بودن هزینه برق در این ولایت انتقاد داشت که شماری از زورمندان و کارمندان شرکت برشنا از برق به صورت مستقیم و بدون میتر استفاده می‌کنند.

انتقاد شهروندان زون جنوب غرب از بی کفایتی مسوولین برشنا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد