انتقال-پول-نقد-به-افغانستان-ضروری-است

دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرده که از ماه دسامبر ۲۰۲۱ ، پس از ایجاد میکانیزم انتقال پول نقد به افغانستان، ۱.۸ میلیارد دالر پول نقد به این کشور انتقال داده شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ یوناما با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این پول برای مصارف نهادهای مربوط سازمان ملل متحد وارد افغانستان شده است.

طبق اعلامیه، هیچ پولی در اختیار امارت اسلامی و بانک مرکزی افغانستان قرار نگرفته و همه کمک‌ها توسط اداره‌های سازمان ملل متحد و موسسات مدد رسانی مصرف می شود.

ستیفن دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز گذشته در نشست خبری درباره گزارش‌های توقف پروازهای انتقال پول به کابل اظهار بی خبری کرده اما؛ گفته است: «ما پول نقد به افغانستان انتقال داده‌ایم از موثریت برنامه‌های کمک بشردوستانه خود مطمین شویم.هیچ پولی به بانک مرکزی افغانستان ویا حکومت سپرده نشده تا به ملل متحد توزیع کنند. این پول دریک بانک خصوصی وحساب‌های ملل متحد نگهداری شده وصرف برای استفاده ملل متحد است».

سازمان ملل گفته که ادامه کمک‌ها برای بیش از ۲۵ میلیون تن از نیازمندان در افغانستان ضروری است.

در ادامه اعلامیه آمده، مقدار پول نقدی که به افغانستان منتقل می شود، با برنامه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان متناسب است و اگر مقدار کمک‌های را که سازمان ملل متحد فراهم می کند کاهش یابد، پول نقد نیز کاهش می‌یابد.

طبق اعلامیه، روند کنونی انتقال پول نقد به افغانستان، عملی ترین وسیله برای حصول اطمینان از برنامه های ملل متحد در افغانستان است تا به میلیون‌ها افغان به شمول زنان و کودکان کمک‌های فوری فراهم شود.

این در حالی است که اوایل هفته جاری مارتین گریفتیس، معاون دبیر کل سازمان ملل و رییس اداره هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد از توقف پرواز های سازمان ملل متحد به کابل، که پول نقد را انتقال می دادند، خبر داده بود.

انتقال پول نقد به افغانستان ضروری است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد