انفجار-در-نزدیک-یک-معدن-طلا-در-بورکینافاسو-۵۹-کشته-بر-جاگذاشت

گزارش‌ها می‌رسانند که وقوع انفجار در نزدیک یک معدن طلا در جنوب غرب بورکینافاسو ۵۹ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی بر جاگذاشته است.

به گزارش افغان نیوز؛ رادیو تلویزیون بورکینافاسو (RTB) از قول مقام‌های منطقه‌ای گزارش داده است که این انفجار، روز دوشنبه ۲۱ فبروری (دوم حوت)‌ در قریهٔ موسوم به « Gbomblora» رخ داده است. 

گفته می‌شود که انفجار ناشی از مواد کیمیایی که در محل ذخیر شده بود، به وقوع پیوسته است، مواد کیمیایی که از آن در تصفیهٔ طلا کار گرفته می‌شد.

سانسان کامبو، جنگلبانی که در زمان انفجار در محل بوده، در یک تماس تیلفونی به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: «من همه جا اجساد را دیدم، وحشتناک بود.»

به گفتهٔ کامبو، انفجار نخست ساعت ۰۲:۰۰ پس از چاشت به وقت محل رخ داد و به تعقیب آن چندین انفجار دیگر به وقوع پیوست.

بورکینافاسو سریع‌ترین تولیدکنندهٔ طلا در افریقا است و در حال حاضر پنجمین تولیدکننده بزرگ این قاره به شمار می رود. طلا مهمترین صادرات این کشور است.

صنعت استخراج طلا ۱.۵ میلیون نفر را در این کشور استخدام کرده است و در سال ۲۰۱۹ میلادی ارزش آن به دو میلیارد دالر امریکایی می رسید.

در سال‌های اخیر، استخراج معادن کوچک طلا در مناطق مانند منطقهٔ Gbomblora رو به افزایش بوده است و نزدیک به ۸۰۰ معدن طلا در سراسر این کشور وجود دارد.

به گفته انستتوت مطالعات امنیتی مستقر در افریقای جنوبی، بخش اعظم طلای بورکینافاسو به کشورهای همسایه توگو، بنین، نایجر و گانا قاچاق می شود.

بر اساس برخی گزارش ها، گروه‌های تندروان وابسته به گروه دولت اسلامی یا داعش و القاعده نیز معادن کوچک این کشور را مورد استفاده قرار می دهند، گروه‌های که از سال ۲۰۱۶ به این سو حملات‌شان را در بورکینافاسو انجام می دهند.

انفجار در نزدیک یک معدن طلا در بورکینافاسو ۵۹ کشته بر جاگذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد