انفجار-در-پایتخت-لبنان-صدها-کشته-و-زخمی-برجا-گذاشت

گزارش‌ها می‌رسانند که عصر دیروز، در نتیجه وقوع انفجار مهیب در مجاورت بندر بیروت پایتخت لبنان، صدها تن کشته و زخمی شدند و به ساختمان‌های اطرف این بندر نیز آسیب فراوانی وارد شده است.

به گزارش افغان نیوز: براثر این انفجار که برخی منابع از آن به دو انفجار پی در پی تعبیر کردند، شمار زیادی از افراد کشته و مجروح شده اند که وزیر بهداشت لبنان تاکنون آنها را بیش از ۳۰۰۰ نفر اعلام کرده است.

علاوه براین، خسارت بزرگی به محل وقوع انفجار وارد شده و بیشتر ساختمان های مجاور محل وقوع انفجار تخریب گردیده است.

هرچند تا هنوز ماهیت دقیق این انفجار مشخص نشده اما برخی منابع انفجار بیروت را ناشی از وقوع دو انفجار پی در پی در یک انبار مواد محترقه و مواد شیمیایی در بندرگاه بیروت اعلام کرده اند.

از سوی دیگر، برخی منابع خبری لبنان از جمله شبکه خبری المیادین  با تأیید وقوع انفجار در بندر بیروت، گزارش دادند که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد، این انفجار تروریستی نیست.

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که در انفجار بیروت ۴۸ نفر از کارکنان سازمان ملل متحد زخمی شدند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، انفجار بیروت را یک حمله وحشتناک توصیف کرده و گفته است که من با برخی ژنرال‌های بزرگ‌مان ملاقات کردم و به نظر می‌رسد که آنها احساس می‌کنند که این رویداد همچون انفجار کارخانه‌ای نبوده است.

انفجار در پایتخت لبنان صدها کشته و زخمی برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد