انفجارهای-ایران؛-نفر-بازداشت-شدند

وزارت اطلاعات ایران از بازداشت ۱۱ نفر در پیوند به انفجارهای کرمان خبر داده و گفته است که یکی از مهاجمان انتحاری شهروند تاجیکستان بوده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات ایران نوشته است که هویت مهاجم دومی تا کنون به صورت قطعی مشخص نشده است.

به‌گفته‌ این وزارت، اقامتگاه مورد استفاده‌ انتحاری‌ها در حومه‌‌ شهر کرمان شناسایی و نیز دو عنصر پشتیبانی و تامین‌کننده‌‌ اقامتگاه مذکور، بازداشت شده‌اند.

وزارت اطلاعات ایران گفته است که در ادامه‌‌ عملیات، نه نفر از شبکه‌‌ پشتیبانی تیم «تروریستی» و افراد مرتبط به آن در شش ولایت ایران شناسایی و بازداشت شده‌اند.

این وزارت گفته است که در جریان این عملیات دو جلیقه‌ انفجاری، دو دستگاه ریموت‌کنترل، دو چاشنی انفجاری، چند هزار ساچمه‌ مورد استفاده در جلیقه‌ها و مواد اولیه‌ انفجاری کشف و ضبط شده است.

این در حالی است که روز چهارشنبه هفته‌ گذشته، دو انفجار در فاصله‌ بیست دقیقه در منطقه‌ موسوم به «گلزار شهدا» در ولایت کرمان ایران رخ داد که در نتیجه آن دست‌کم 91 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

گروه داعش با نشر اعلامیه‌ای مسوولیت این حمله را برعهده گرفته و گفته است که در این حمله ۳۰۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

داعش مهاجمان را «عمر موحد» و «سیف‌الله مجاهد» معرفی کرده و گفته است که آنان کمربندهای انتحاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند‌.

انفجارهای ایران؛ 11 نفر بازداشت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد