اوربان-به-سوالات-دشوار-پاسخ-داده-شود

کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است اواخر سال روان میلادی در ماه دسامبر روی عضویت اوکراین به این تحادیه تصمیم‌گیری نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ در همین راستا ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز گذشته (جمعه، 7 میزان) بر لزوم پاسخ به «سوالات بسیار دشوار» پیش از آغاز مذاکرات با اوکراین برای پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا تاکید کرد.

ویکتور اوربان گفته است: «وقتی قرار است پاییز در بروکسل درباره آینده اوکراین مذاکراتی داشته باشیم، در صورت تمایل برای شروع مذاکرات الحاق نمی‌توانیم از این مسئله طفره برویم که قرار است با کشوری در حال جنگ برای پیوستن به اتحادیه اروپا مذاکره کنیم».

نخست وزیر مجارستان  گفته است که نمی دانیم وسعت قلمرو این کشور چقدر است زیرا؛ جنگ هنوز ادامه دارد.

او افزوده است: «نمی‌دانیم این کشور که ساکنانش همچنان در حال فرار هستند، چقدر جمعیت دارد؟... برای پذیرش یک کشور در اتحادیه اروپا بدون دانستن پارامترها و ویژگی‌های آن امری بی‌سابقه است».

به باور اوربان ابتدا باید برای چنین سوالاتی بسیار دشوار پاسخ‌های مناسب ارائه شود تا در باره آغاز مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا، تصمیم‌گیری صورت گیرد.

وازرت خارجه اوکراین  در واکنش به این اظهارات، آنرا از این جهت که نخست وزیر مجارستان دغدغه پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا را دارد مثبت ارزیابی کرده اما؛

در بیانیه‌ای خطاب به اوربان گفته است: «ما می‌خواهیم به اطلاع برسانیم که اوکراین قلمرو خود را در مرزهای بین المللی تغییر نداده است».

ویکتور اوربان نسبت به بسیاری از رهبران اتحادیه اروپا روابط گرم تری با مسکو دارد و بارها با کی‌یف بر سر مسائل مختلف از جمله حق اقلیت مجار ساکن در اوکراین برای تحصیل و آموزش به زبان مادری به چالش برخورد کرده است.

اوربان روز دوشنبه هفته‌ای گذشته طی در پارلمان مجارستان تاکید کرد، کشورش تا زمانی که حقوق زبانی اقلیت مجار ساکن در اوکراین تامین نشود در امور بین‌المللی از اوکراین حمایت نخواهد کرد.

با این حال، اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا نیاز به حمایت تمامی 27 عضو این اتحادیه دارد. به گفته برخی دیپلماتان، مجارستان می‌تواند مانعی در این راه باشد.

اوربان: به سوالات دشوار پاسخ داده شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد