اورپا-این-واکنش-فاقد-پشتوانه-لازم-است

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید که واکنش امارت اسلامی در مورد گزارش ریچارد بنت، فاقد پیشتوانه لازم است.

به گزارش افغان نیوز؛ توماس نیکلسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان شب گذشته( دوشبنه، 21 سنبله) در مورد اعلامیه امارت اسلامی که در آن گزارش ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای حقوق بشر افغانستان را« مغرضانه» خوانده بود، گفته که این واکنش فاقد پشتوانه لازم است.

نیکلسون در توییتی گفته است که با آنهم اعلامیه امارت اسلامی نشان می‌دهد، برخی از طالبان نسبت به آنچه جهان می‌اندشید، بی‌تفاوت نیستند که این می‌تواند سرآغاز یک گفتگوی معنادار باشد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در واکنشی، گزارش ریچارد بنیت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر افغانستان را« مغررضانه و دور از واقعیت» خواند.

سخنگوی امارت اسلامی شب‌گذشنه(دوشنبه، 21 سنبله) در بیانیه‌ای گفته است که ریچارد بنت در این گزارش از صدها پیشرفت‌ در افغانستان «اغماز» کرد و به چند موارد مشخص براساس برداشت غلط و معلومات نادرست اشاره کرده است.

مجاهد گفته است: «اکنون هیچ‌کسی به عزت خانم افغان به نظر بد دیده نمی‌تواند و هیچ اولاد بی‌گناه کدام زن افغان در زندان‌ها انداخته نشده است».

این در حالی است که ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان هنگام ارائه گزارش خود به شورای حقوق بشر درباره‌ وضعیت حقوق بشری در کشور هشدار داده و گفت: «افغان‌ها در یک بحران حقوق بشری گرفتار شده‌اند که به نظر می‌رسد جهان در رسیدگی به آن ناتوان است».

او افزوده است که هیچ کشوری در جهان مانند افغانستان وجود ندارد که زنان و دختران به این سرعت از حقوق اساسی انسانی خود صرفا به‌دلیل جنسیت محروم شده باشند.

ریچارد بنت در نشست شورای حقوق بشر هشدار داده است که هزاره‌ها و دیگر جوامع شیعه در افغانستان با حملاتی «سیستماتیک» روبه‌رو هستند که می‌تواند جنایت بین‌المللی باشد.

بااین همه، مقام‌های امارت اسلامی همواره گزارش سازمان‌های بین‌المللی، از جمله سازمان عفو بین‌الملل و حقوق بشر را رد کرده‌اند.

اورپا: این واکنش فاقد پشتوانه لازم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد