متقی-و-بخیت-گفتگو-کردند

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی در دیدار با طارق بخیت، نماینده ویژه سازمان همکاری‌ اسلامی روی انتخاب کابل به عنوان پایتخت فرهنگی کشور‌های اسلامی، گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه شب گذشته (یک‌شنبه، 21 عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که  امیر خان متقی، سرپرست این وزارت با نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی دیدار کرده است.

طبق اعلامیه، دو طرف دراین‌ دیدار روی تاسیس دانشگاه بین‌المللی اسلامی در افغانستان از سوی سازمان همکاری اسلامی و آغاز دوباره روند انتخاب کابل به‌عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی برای سال 2024 گفتگو کرده‌اند.

طارق بخیت در این دیدار گفته که هدف سفر او به افغانستان تطبیق تصامیم نشست فوق‌العاده وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در مورد افغانستان است.

به گفته بخیت، افتتاح رسمی دفتر این سازمان در کابل که به‌زودی از طریق آن کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان آغاز خواهد شد، از دیگر اهداف سفر او به کابل است.

بربنیاد اعلامیه، سرپرست وزارت خارجه از کمک‌های سازمان همکاری اسلامی با مردم افغانستان قدردانی کرده و  و گفته که امارت اسلامی از فراهم‌ نمودن هر نوع تسهیلات برای کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌یی این سازمان اطمینان می‌دهد.

متقی کشورهای عضو سازمان یادشده را به فرصت‌های منافع متقابل از‌ طریق سرمایه‌گذاری در افغانستان دعوت کرده است.

متقی و بخیت گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد