اوچا-در-سال-سه-میلیارد-دالر-درخواست-کرد

سازمان ملل برای رسیدگی به بحران بشری در جهان برای سال آینده‌ میلادی، ۴۶ میلیارد دالر بودجه درخواست کرده که از این میان سه میلیارد آن مربوط افغانستان می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستان سازمان ملل (اوچا) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که افغانستان در میان پنج کشوری است که به بیشترین کمک‌ بشری نیاز دارد و افغانستان در سال آینده میلادی برای کمک رسانی نیاز به سه میلیارد دالر دارد.

این دفتر در سال ۲۰۲۳ برای افغانستان چهار میلیارد و شش میلیون دالر درخواست داده بود اما؛ این میزان بودجه تامین نشد و به‌گفته‌ اوچا، در نتیجه‌ شکاف مالی، ۱۰ میلیون نفر از ماه می تا نوامبر در افغانستان دسترسی به کمک‌های غذایی را از دست دادند.

طبق اعلامیه اوچا، در سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۱۸۱ میلیون نفر در ۷۲ کشور برای دریافت کمک‌های بشردوستانه و حمایت در سال آینده هدف‌گذاری شده‌اند.

به‌گفته‌ این نهاد، در سال جاری میلادی ۱۲ میلیون نفر کمک‌های نجات دریافت کردند اما؛ شکاف بودجه به این معنا بود که حمایت‌ها کاهش یافت و میلیون‌ها نفر به آن دسترسی پیدا نکردند.

اوچا افزوده است که درگیری‌های مسلحانه، وضعیت اضطراری آب‌وهوا و اقتصادهای در حال فروپاشی، ضربه ویرانگری را بر آسیب‌پذیرترین جوامع در تمام قاره‌ها وارد می‌کند که منجر به گرسنگی فاجعه‌بار، آوارگی گسترده و شیوع بیماری می‌شود.

این دفتر تاکید کرده است که از هر پنج کودک یک کودک در سال ۲۰۲۳ در مناطق درگیری زندگی کرده یا از آن فرار کرده و نزدیک به ۲۵۸ میلیون نفر با گرسنگی شدید مواجه هستند.

اوچا تصریح کرده که از هر ۷۳ نفر در سراسر جهان یک نفر آواره می‌شود که این رقم در ۱۰ سال دو برابر می‌شود.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفته است که کمک‌های بشردوستانه جان‌ها را نجات و با گرسنگی مبارزه می‌کنند. به گفته او، این کمک‌ها از کودکان محافظت می‌کنند و همه‌گیری‌ها را عقب می‌رانند.

اما؛ اگریفتیس با بیان این که حمایت‌های جامعه‌یبین‌المللی مطابق با نیازها نیست افزوده است: «ما از همه‌ کمک‌کنندگان برای کمک‌های‌شان تشکر می‌کنیم که تا اکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد دالر در سال جاری بوده است اما؛ این تنها یک سوم چیزی است که نیاز بود. اگر نتوانیم در سال ۲۰۲۴ کمک بیشتری ارائه کنیم، مردم هزینه‌ آن را با جان خود خواهند پرداخت».

این در حالی است که با اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از پاکستان همچنان ایران نگرانی نهادهای مددرسان بین‌المللی را در پیوند به بحران بشری در کشور افزایش داده است.

اوچا در سال 2024 سه میلیارد دالر درخواست کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد