اوچا-صدها-جریب-زمین-زراعتی-تخریب-شده-است

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در گزارشی گفته است که در پی بارندگی‌های شدید اخیر در افغانستان بیش‌از هزار جریب زمین‌ زراعتی از بین رفته و بیش‌از ۵۰۰ خانه تخریب شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) ناوقت روز گذشته ( شنبه، 11 حمل) در گزارشی گفته است که در پی بارندگی‌های شدید اخیر در افغانستان 1 هزارو 500 جریب زمین زراعتی از بین رفته و 540 خانه مسکونی نیز تخریب شده است.

در این گزارش آمده است که در پی این پی بارندگی‌ها، 7 نفر کشته و 348خانواده آسیب‌دیده است. این سازمان تاکید کرده است که این سومین بار است که در کم‌تر از یک ماه گذشته، سیل در منطقه شمالی افغانستان جان 7 نفر را گرفته و بیش‌از 300 خانواده آسیب‌دیده است.

دفترهماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) گفته است که بیش‌ترین خسارات از ولایت‌های فاریاب، ننگرهار و دایکندی گزارش شده است

با این حال، مسوولان وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی تاکنون چیزی نگفته است اما؛ در بارندگی‌های قبل از سال نو گفته بود که در ۲۳ روز گذشته حدود ۶۰ نفر ازشهروندان کشور به اثر برف‌باری، بارش باران و سردی هوا، جان خود را از دست داده‌اند و1 هزار و ۶۰۰ خانه به‌گونه کلی و ‌جزئی ویران و ۱۷۷ هزار و ۹۱۱ حیوان مواشی نیز تلف شده‌اند.

اوچا: صدها جریب زمین زراعتی تخریب شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد