اوکراین-خواستار-مذاکرات-فوری-با-روسیه-برای-پایان-جنگ-شد

رییس جمهور اوکراین خواستار گفتگوهای صلح جامعه با مسکو برای توقف تهاجم روسیه شد و هشدار داد که در غیر آن، چند نسل طول خواهد کشید تا روسیه از خسارت متحمل شده در این جنگ رهایی یابد.

به گزارش افغان نیوز؛ ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین امروز(شنبه، 28 حوت) در یک پیام ویدیویی خواستار آغاز گفتگوهای معنادار با مسکو شده  تا مذاکرات صلح هرچه سریعتر آغاز شود.

زلنسکی خطاب به مقام‌های روس گفت: «می‌خواهم همه به صحبت‌های من گوش کنند. به خصوص افرادی که در مسکو حضور دارند؛ اکنون زمان ملاقات فرارسیده است، زمان صحبت است. زمان بازگردادن تمامیت ارضی و عدالت برای اوکراین فرارسیده است. در غیر این صورت خسارات روسیه به حدی خواهد بود که چندین نسل طول خواهد کشید تا بهبودی برای این کشور حاصل شود».

اظهارات آقای زلنسکی در حالی مطرح می‌شود که ولادمیر پوتین متعهد شده حمله این کشور به اوکراین تا زمان رسیدن به موفقیت کامل ادامه داشته باشد.

او روز جمعه و در هشتمین سالگرد حمله نیروهای روس به کریمه در میان ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور که در استادیوم لوژنیکی در مسکو پرچم‌های روسیه را به اهتزاز در می‌آوردند قول داد که این کشور تمام برنامه‌های خود در نبرد با اوکراین را با موفقیت به پایان خواهد رساند.

زلنسکی در اظهارات خود به سخنرانی پوتین هم اشاره کرد و گفت: «گزارش شده که حدود ۲۰۰ هزار نفر در راهپیمای‌های مسکو شرکت کردند. ۱۰۰ هزار نفر در خیابان‌ها و ۹۵ هزار نفر هم در استادیوم حضور داشتند. حدودا همین تعداد نظامی روس در حمله به اوکراین شرکت داشته‌اند؛ کافیست ۱۴ هزار جنازه و ده‌ها هزار زخمی و قطع عضوی را در استادیوم مسکو تصور کنید».

امریکا و کشورهای غربی و ناتو بارها حملات روسیه را محکوم کرده و از مسکو خواسته‌اند به تجاوز نظامی خود پایان دهد. همچنی

روز جمعه جو بایدن در تماس تلفنی با شی جین پینگ، رهبر چین به او هشدار داد که در صورتی که پکن در تجاوز روسیه به اوکراین از مسکو حمایت کند، عواقبی شامل تحریم‌ها در انتظار این کشور خواهد بود.

بااین‌همه، با گذشته چهار هفته از آغاز حملات روسیه به اوکراین، مسکو اعلام کرده که برای نخستین بار روز گذشته از موشک‌های مافوق صوت «کینجال» برای تخریب یک انبار مهمات و تسلیحات در غرب اوکراین استفاده کرده است.

اوکراین خواستار مذاکرات فوری با روسیه برای پایان جنگ شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد