اگر-طالبان-دولت-فراگیر-تشکیل-دهند،-مسکو-آن-را-به-رسمیت-می‌شناسد

وزیر خارجه روسیه می‌گوید که درصورت تشکیل دولت فراگیر واقعی از سوی امارت اسلامی در افغانستان، مسکو به سمت شناسایی کامل آن حرکت خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ روسیه این اظهارات را روز سه‌شنبه(۶ ثور) در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مسکو مطرح کرده است.

لاوروف گفته است: «ما می‌خواهیم برای به رسمیت‌شناختن کامل دیپلماتیک مقامات جدید در افغانستان کار کنیم. با این درک که آنها به عهد خود عمل خواهند کرد و یک حکومت فراگیر را نه تنها از منظر قومی، [بلکه از نظر] اعتقادی تشکیل دهند».

وزیر خارجه روسیه تصریح کرده است که در حال حاضر همه اعضای حکومت امارت اسلامی از نظر سیاسی، عضو طالبان است. او افزوده است که فراگیری دولت طالبان حرکت بعدی روسیه را تعیین می‌کند.

او بیان کرده است که این کشور با سایر نیروهای سیاسی در افغانستان از جمله حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه حکومت پیشین نیز کار می‌کند.

لاوروف گفته است: «آنان (کرزی و عبدالله) به گفتگو با طالبان علاقه‌مند هستند… ما آنان را تشویق می‌کنیم که این گفتگو را راه‌اندازی و به‌طور اساسی ادامه دهند».

او علاوه کرده است که روسیه و طالبان تماس‌های منظمی از طریق سفارتخانه‌‌های خود دارند و مسائل همکاری اقتصادی را در کنار موضوعات دیگر در نظر می‌گیرند.

این در حالی است که چندی پیش روسیه سفارت افغانستان در مسکو را به مسوولان جدید معرفی شده از سوی امارت اسلامی طالبان واگذار کرد.

اگر طالبان دولت فراگیر تشکیل دهند، مسکو آن را به رسمیت می‌شناسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد