ایجاد-جنگ-داخلی-و-آشوب-در-افغانستان-از-اهداف-امریکا-است

نماینده ویژه ایران برای افغانستان در مورد اظهارات اخیر خود در خصوص جبهه مقاومت ملی، گفت: جبهه مقاومت وابسته به امریکا نیست بلکه ایالات متحده با سوءاستفاده از اسم مقاومت به دنبال ایجاد جنگ داخلی در افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز؛ حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در تازه‌ترین اظهاراتش گفته که از سخنانش در مورد جبهه مقاومت مبنی بر امریکایی خواندن این جبهه، تعبیر نادرست شده است.

آقای قمی روز چهار‌شنبه( 26 اسد) طی نشست خبری این اظهارات را مطرح کرده و تاکید کرد که جمهوری اسلامی نخستین کشوری بود که پس از تسلط امارت اسلامی، گفتگوها میان احمد مسعود و طالبان را میز‌بانی کرد.

قمی تاکید کرد؛ برای این که افغانستان به سمت یک حکومت مشارکتی، مصالحه ملی و ثبات پیش برود، ایران این گفتگوها را میزبان کرده است.

کاظمی قمی مواضع ایران را در مورد جبهه مقاومت روشن و شفاف خوانده و گفت: «امریکایی‌ها به دنبال این هستند که به اسم مقاومت و با سوءاستفاده از مقاومت، مجموعه‌ای را برای جنگ داخلی ایجاد کنند. این موضوع ربطی به جبهه مقاومت ندارد، آنچه من گفتم این بود».

او تاکید کرد: مقاومت همانی بود که ما آوردیم در تهران با رهبران امارت اسلامی روی میز مذاکرات نشاندیم.

به باور نماینده ویژه ایران راه حل بحران افغانستان و بیرون رفت از آن، تنها از مسیر سیاسی  ممکن است و ایران با میزبانی مذاکرات میان احمد مسعود و رهبر امارت اسلامی در تهران، پیشگام این مسیر قرار گرفت.  

قمی می‌گوید که احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت نماینده بخشی از جامعه افغانستان است و دلش برای مردم، توسعه و سازندگی افغانستان می‌تبد.

قمی گفت که احمد مسعود به دنبال حمایت از مردم است و تلاش می‌کند تا با دولت کابل« اگر بتواند به تفاهم برسد».

کاظمی قمی منشاء بسیاری از بحران‌های افغانستان را بیرونی خوانده و افزود که تروریسم در افغانستان، عراق و سوریه از بیرون در این کشورها جمع شده‌اند. او گفت: «امریکای اشغال‌گر که فرار کرده، امروز سیاست‌های خود را علیه افغانستان دنبال می‌کند».

به باور نماینده ویژه ایران وضعیت پیش آمده در افغانستان، نتیجه سیاست امریکا در بیست سال گذشته بوده و این سیاست‌ها بر مردم این کشور تحمیل شده است.

کاظمی قمی تصریح کرد؛ افغانستان که امروز مخروبه شده، نیازمند به کمک‌های جامعه جهانی است، هرچند که خود آن یک کشور ثروتمندی است اما؛ وضعیت پیش آمده در این کشور، مرهون سیاست‌های اشغالگری امریکا است.

این در حالی است که رضا بهرامی، سفیر پیشین ایران در افغانستان نیز امریکایی بودن جبهه مقاومت را به شدت رد کرده و گفته است که این ادعا در مورد داعش می‌تواند صدق کند اما؛ نه جبهه مقاومت.

ایجاد جنگ داخلی و آشوب در افغانستان از اهداف امریکا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد