ایران-امریکا-مسوول-اوضاع-نابسامان-کنونی-افغانستان-است

دبیر شورای راهبردی روبط خارجی ایران امریکا را مسوول اوضاع نابسامان کنونی در افغانستان دانسته و می‌گوید که حضور امریکا در منطقه‌ای غرب آسیا جز آشفتگی برای منطقه، نتیجه‌ای نداشته است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری ایرنا گزارش داده که عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط ایران این موضوع را در دیدار با مت کنودس، معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان مطرح کرده است.

عراقچی گفته است که موضع کشورش پی‌گیری رویکر منطقه‌ای برای حل مسائل افغانستان، تشکیل دولت فراگیر در کابل، تضمین امنیت افغانستان و مناطق مرزی با ایران است.

دو طرف در این دیدار در مورد وضعیت جاری افغانستان، نگرانی‌های امنیتی، تروریزم، داعش و آینده‌ حکمرانی در افغانستان گفتگو کرده‌اند.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران بر حمایت این کشور از نقش سازمان ملل در کمک به مردم افغانستان تاکید کرده و افزوده است که تهران به مسائل افغانستان توجه ویژه دارد و رییس‌جمهور رییسی نماینده‌ ویژه در امور افغانستان تعیین کرده است.

مت کنودسن، معاون نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در این دیدار از نقش آفرینی موثر ایران در موضوع افغانستان و پذیریش آوارگان و پناهندگان قدردانی کرده و بر ضرورت حفظ و تداوم رایزنی‌های سازمان ملل با ایران در باره این موضوع تاکید کرده است.

کنودسن وضعیت در افغانستان را به عراقچی توضیح داده و با توجه به نزدیکی فصل زمستان، بر ضرورت توجه جدی جامعه بین‌المللی به مشکلات اساسی مردم افغانستان تاکید کرده است.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان شمار زیادی شهروندان کشور از راه‌های غیر قانونی به دلیل بیکاری و فقر وارد ایران شده‌اند.

ایران: امریکا مسوول اوضاع نابسامان کنونی افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد