ایران-به-بیانیه-برجامی-تروئیکای-اروپا-واکنش-نشان-داد

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به بیانیه فرانسه، بریتانیا و آلمان در مورد«برجام» آن را «غیرسازنده، نسنجیده و خلاف حسن نیت» این سه کشور خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی آن را «غیرسازنده، نسنجیده و خلاف حسن نیت» فرانسه، بریتانیا و آلمان خوانده است.

کنعانی گفته است: «باعث تعجب و تأسف است که در شرایطی که تعاملات دیپلماتیک و تبادل پیام میان طرف‌های مذاکره و هماهنگ‌کننده گفتگوها برای نهایی کردن مذاکرات جریان دارد، سه کشور اروپایی در اقدامی انحرافی و به دور از رویکرد نتیجه‌بخش در مذاکرات، اقدام به صدور چنین بیانیه‌ای می‌کنند».

او  گفت طرف‌های اروپایی درباره تأثیرپذیری از فضاسازی‌ طرف‌های ثالثی که از ابتدا مخالف روند مذاکرات بوده و اکنون نیز با همه توان به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات هستند.

کنعانی هشدار داد که این سه کشور اروپایی «در صورت تداوم چنین رویکردی، باید مسوولیت نتایج آن را نیز بپذیرند».

اشاره کنعانی از تاثیر پذیرفتن از «طرف‌های ثالت» به اسرائیل است که در پی شکست مذاکرات احیای برجام است.

رییس موساد اخیرا با سفر به واشنگتن تلاشی دیگر داشت تا آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران منصرف کند.

فرانسه، آلمان و بریتانیا روز شنبه اعلام کردند در خصوص تعهد تهران برای دستیابی به نتیجه مثبت در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ موسوم به برجام تردید جدی دارند.

آن‌ها در بیانیه مشترک اظهار کردند: «ایران به گسترش برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و این سطح از گسترش بسیار فراتر از آن است که به دلایل غیرنظامی قابل توجیه باشد».

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرده است که تهران آماده دستیابی سریع به توافقی که امکان آن وجود دارد، است.

 

ایران به بیانیه برجامی تروئیکای اروپا واکنش نشان داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد