ایران-خواستار-توجه-سازمان-ملل-به-مهاجران-افغان-در-این-کشور-شد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ ایران خواستار توجه سازمان ملل به وضعیت پنج میلیون «آواره افغانستانی» در ایران شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری ایرانا گزارش داده است که وزیر خارجه ایران روز گذشته (چهارشنبه، 22 قوس) در حاشیه‌ نشست «مجمع جهانی پناهندگان» در شهر جنیوا و در گفتگو با خبرنگاران این موضوع را مطرح کرده است.

آقای امیرعبداللهیان گفته است: «امیدوار هستیم که این جلسات نتایج عملی داشته باشد و صرفا به بیان مواضع در این نشست‌ها، بسنده نشود».

او افزوده است که سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان هم به وظایف خودش در قبال رسیدگی به وضعیت رفاهی، آموزشی و معیشتی پناهندگان، به ویژه بیش از «پنج میلیون آواره افغانستانی» موجود در ایران توجه نمایند.

نشست سه روزه‌ «مجمع جهانی پناهندگان» در شهر جنیوای سوئیس به میزبانی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان آغاز شده است.

این دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان است که با شعار «اقدام، اتحاد و اثرگذاری» برای حل مشکلات مهاجران و پناهجویان، برگزار می‌شود.

این در حالی است که اخراج مهاجران افغانستان از ایران ادامه دارد و بر اساس آمار وازرت امور مهاجرین ا.ا تنها در یک دو روز گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ نفر به ‌صورت اجباری و داوطلبانه از ایران وارد افغانستان شده‌اند.

ایران خواستار توجه سازمان ملل به مهاجران افغان در این کشور شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد