ایران-رزمایش-پهبادی-برگزار-کرد

رسانه‌های ایران از آغاز رزمایش مشترک پهپادی سال ۱۴۰۱ ارتش این کشور خبر داد‌ه‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ این رزمایش صبح روز چهارشنبه (2 سنبله) با پرواز بیش از ۱۵۰ پهپاد در گستره خلیج و دریای عمان در جنوب تا مناطق شرق، غرب، شمال و مرکز ایران آغاز شد.

گفته می‌شود که این رزمایش ۲ روز ادامه خواهد داشت.

در اولین روز از این رزمایش، پهپادهای مراقبتی و شناسایی از نیروهای چهارگانه ارتش، عملیات پایش مرزهای ایران و شناسایی اهداف مدنظر در منطقه عمومی رزمایش را انجام دادند.

محمود موسوی، سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ارتش گفت:« در این بخش از رزمایش پهپادهای یسیر، صادق، پلیکان، ابابیل ۳، یزدان و مهاجر ۶ با پرواز از پایگاه‌های پهپادی ارتش از نقاط مختلف کشور نسبت به شناسایی اهداف و همچنین مراقبت و پایش مناطق مورد نظر در مرزها و آب‌های بین‌المللی اقدام کردند».

موسوی پیش از این گفته بود که ده‌ها پهپاد از نقاط و پایگاه‌های مختلف از فواصلی تا یک هزار کیلومتر از جمله پایگاه‌های زیرزمینی پهپادی ایران به این منطقه اعزام خواهند شد تا مأموریت‌های خود را اجرا کنند.

این رزمایش پس از آن انجام شده که نیروی هوافضای سپاه پاسداران برگزاری تمرین‌های مشترک پهپادی با روسیه در پایگاه هوایی کاشان را تأیید و اعلام کرده بود بلاروس و ارمنستان نیز در این تمرین‌ها حضور دارند.

ایران رزمایش پهبادی برگزار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد