ایران-رویکرد-نظامی-مانع-دولت-فراگیر-در-افغانستان‌-است

سخنگوی وزارت خارجه ایران در مورد افغانستان گفته است که رویکر نظامی در این کشور، شکل گیری یک دولت فراگیر را مختل خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری دولتی ایران گزارش داده که ناصر کنعانی این اظهارات را در پاسخ به پرسش ادعاهای مربوط به تیرباران شدن اسیران جبهه مقاومت ملی توسط نیروهای امارت اسلامی، مطرح کرده است.

او با بیان این که سیاست ایران در ارتباط با تحولات افغانستان، سیاست کاملاً روشنی است، گفت: تهران در یک سال گذشته با نگاه کمک به استقرار صلح و ثبات در افغانستان ارتباط خود را با همه طرف‌های داخلی، همچنین با طرف‌های ذیربط و موثر منطقه‌ای در موضوع افغانستان برقرار کرده است.

او اضافه کرده است: «رویکرد اساسی جمهوری اسلامی ایران این بود که آن چیزی که می تواند در راستای منافع ملت افغانستان باشد رویکرد سیاسی و پرهیز از درگیری‌های افغانی-افغانی و شکل گیری یک اثر سیاسی فراگیر در افغانستان و تشکیل دولت متحد و فراگیر بود و این رویکرد اساسی جمهوری اسلامی ایران است».

به گفته او برای ایران مصلحت عمومی افغانستان یک اصل است و مواضع سیاسی تهران در این چارچوب تعریف می‌شود و در همین مسیر تلاش‌های سیاسی خود را ادامه می‌دهد.

کنعانی گفت که ایران به طور طبیعی از هیچگونه رویکردهای نظامی و درگیری‌های افغانی- افغانی در درون افغانستان حمایت نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرده است: «کشته شدن در داخل افغانستان را خسارت برای ملت افغانستان و رویکرد نظامی را مخل شکل گیری روند سیاسی برای شکل‌گیری یک دولت فراگیر و متحد در افغانستان می‌دانیم».

این در حالی است که پس از ادعا‌ها در مورد تیرباران شدن اسیران جبهه مقاومت ملی توسط نیروهای امارت اسلامی، وزارت دفاع حکومت سرپرست گفت که این ادعاها بررسی می‌شود.

ایران: رویکرد نظامی مانع دولت فراگیر در افغانستان‌ است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد